دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1400 - 14:17
آنا انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را جریان‌شناسی می‌کند؛

کرسی سبز بهارستان در کارزار رقابت/ کدام یک از چهره‌ها نماینده ملت می‌شود؟

چهره‌های شناخته‌ شده مختلفی به رقابت برای رسیدن به کرسی نمایندگی مردم تهران در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس می‌پردازند که هر کدام پیش از این توانسته‌اند با کسب آرای مختلف بار نمایندگی را بر دوش بکشند.
کد خبر : 576455
انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، تنور انتخابات در حال داغ شدن است و همه جریان‌های سیاسی کشور در حال تلاش برای پیروزی در انتخابات هستند اما در این میان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در تهران نیز فضای دیگری را رقم زده است. انتخاباتی که به محل رقابت بسیاری از بازماندگان انتخابات مجلس و چهره های جدید تبدیل شده است.


جریان‌های سیاسی بنا به ظرفیت خودشان در حال ارائه گزینه‌های مختلف برای انتخابات مجلس هستند و این کرسی را حائز اهمیت می‌دانند.


شورای وحدت به جای مرحومه رهبر گزینه خانم معرفی خواهد کرد


با بالا گرفتن تب و تاب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در تهران شورای وحدت رسماً اعلام کرد که یک خانم را به عنوان گزینه انتخابات معرفی خواهد کرد که هنوز تاکنون این اتفاق رخ نداده است و گزینه‌ای به نام شورای وحدت ارائه نشده است.


کرسی سبز بهارستان در کارزار رقابت/ کدام یک از چهره‌ها نماینده ملت می‌شود؟


منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت با اشاره به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهر تهران که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود، می‌گوید: ما در انتخابات میان‌دوره‌ای از گزینه خانم حمایت خواهیم کرد و در زمان قانونی معرفی نامزدها، گزینه مصداقی اعلام خواهد شد.


شورای ائتلاف هنوز به نتیجه نرسیده است/ اعلام «کوثری» صرفاً گمانه زنی است


شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز رسماً اعلام کرده است که هنوز در معرفی گزینه کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی به نتیجه نرسیده و اعلام انتخاب «اسماعیل کوثری» به‌عنوان گزینه این شورا صرفاً گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است. ولی مهدی چمران می‌گوید شاید دوستان به کوثری علاقه‌مند باشند.


مهدی چمران، نایب‌رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در این باره می‌گوید: هنوز به طور رسمی اعلام نشده که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قصد حمایت از او را دارد و این موارد گمانه‌زنی است. البته دوستان موافق حضور کوثری هستند و از حضور او در انتخابات خرسند هستند، اما هنوز در مورد حمایت شورای ائتلاف از کوثری صحبت رسمی نشده است.


کرسی سبز بهارستان در کارزار رقابت/ کدام یک از چهره‌ها نماینده ملت می‌شود؟


چمران  در پاسخ به این پرسش که شورای ائتلاف با سردار کوثری گفت‌وگو کرده است؟ اذعان داشت: اطلاعی ندارم. البته بنده با کوثری صحبت نکردم و مطلع نیستم که دوستان دیگری با او صحبت کردند یا خیر. البته نیازی به گفت‌وگو نیست چراکه سردار کوثری شناخته شده است منتها شورای ائتلاف هنوز تصمیم رسمی خود را در مورد حمایت از او را اعلام نکرده است.


سردار اسماعیل کوثری از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ به عنوان فرمانده قرارگاه ثارالله فعالیت می‌کرد و سابقه دو دوره نمایندگی مجلس در دوره های هشتم و نهم را دارد.


کرسی سبز بهارستان در کارزار رقابت/ کدام یک از چهره‌ها نماینده ملت می‌شود؟


کوثری در انتخابات مجلس نهم با کسب ۴۷۷ هزار و ۴۰۵ رأی به دور دوم انتخابات راه یافت و در دوم با اخذ ۴۳۱ هزار و ۷۷۱ رأی به کرسی سبز بهارستان تکیه کرد.


وی در انتخابات مجلس هشتم نیز با کسب ۴۷۱هزار و ۹۳۶رای توانست به مجلس راه یابد


جبهه پایداری هنوز گزینه‌ای اعلام نکرده است


جبهه پایداری یکی دیگر از جریان‌های اصولگراست که به ایفای نقش در انتخابات می‌پردازد، این جبهه در انتخابات مجلس اخیر در سال ۹۸ نیز توانست تعدادی از گزینه‌های مدنظر خود را راهی بهارستان کند با این حال به نظر می‌رسد این جبهه درصدد است تا حمید رسایی را در انتخابات میان‌دوره‌ای تهران وارد مجلس کند این در حالی است که رسایی اعلام کرده تاکنون از طرف جبهه پایداری با وی تماسی نداشته‌اند.


با این حال به نظر می‌رسد جبهه پایداری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایتاً به حمید رسایی خواهد رسید.


حمید رسایی در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده شهر تهران در مجلس حضور داشت. وی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سوی شورای نگهبان، رد صلاحیت شد. اما در دوره دهم صلاحیت او دوباره تأیید شد.


کرسی سبز بهارستان در کارزار رقابت/ کدام یک از چهره‌ها نماینده ملت می‌شود؟


حمید رسایی در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی با کسب ۳۵۱ هزار و ۳۳۱ رای به دور دوم انتخابات راه یافت و در دوم با کسب ۲۸۰ هزار و ۴۸۳ رای به صندلی مجلس شورای اسلامی تکیه زد.


وی در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز با کسب ۲۷۴ هزار و ۳۳۰ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.


نادر قاضی‌پور هم وارد گود انتخابات تهران شد


نادر قاضی‌پور در دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم ارومیه بود و در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شد. این در حالی است که وی پیش از این در ادوار گذشته انتخابات نیز رد صلاحیت شده بود و در روز پایانی تبلیغات موفق به اخذ صلاحیت و حضور در انتخابات شده بود.


کرسی سبز بهارستان در کارزار رقابت/ کدام یک از چهره‌ها نماینده ملت می‌شود؟


قاضی‌پور در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی با ۱۶۹ هزار و ۹۸ رای در دور نهم ۱۹۲ هزار و ۹۰۳ رای و در دور هشتم با ۴۷ هزار و ۲۷۶ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافته بود.


علیرضا محجوب کاندیدای همیشگی مجلس در تهران


علیرضا محجوب از سال ۱۳۶۹ دبیرکل خانه کارگر است و از همین جایگاه و با توجه به نقش عمده کارگران توانسته است به مجلس شورای اسلامی راه یابد.


محجوب نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره پنجم، دوره هشتم، دوره نهم و دوره دهم مجلس شورای اسلامی است. وی در رقابت‌های انتخابات مجلس یازدهم از ورود به بهارستان باز ماند.


کرسی سبز بهارستان در کارزار رقابت/ کدام یک از چهره‌ها نماینده ملت می‌شود؟


وی در دوره دهم انتخابات ۱ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۳۷۵ رأی به خود اختصاص داد و در دوره نهم توانست با کسب ۲۶۲ هزار و ۳۷۵ رای به مجلس راه یابد همچنین در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز با کسب ۲۶۰ هزار و ۲۹۰ رأی توانست به کرسی‌های بهارستان تکیه بزند.


لاله افتخاری کاندیدای شناخته شده بانوان


لاله افتخاری از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری است. او نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بود. وی فرزند شهید محمدحسین افتخاری و همسر شهید محمدعلی عامریان است.


کرسی سبز بهارستان در کارزار رقابت/ کدام یک از چهره‌ها نماینده ملت می‌شود؟


افتخاری توانست با کسب ۲۸۵ هزار و ۲۸۵ رأی به مجلس نهم راه یابد و در مجلس هشتم نیز با کسب ۳۱۳ هزار و ۱۴۹ رأی به عنوان نماینده مردم انتخابات شود. وی پیش از این نیز به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس هفتم حضور داشت.


لیست چهره‌ها برای کاندیداتوری احتمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی روزبه‌روز در حال افزایش است و البته با اعلام تأیید یا رد صلاحیت‌ها تب‌وتاب این انتخابات نیز بیشتر خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که در روزهای پیش رو چه کسی به تنها کرسی خالی نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تکیه خواهد زد.


انتهای پیام/۴۱۰۷/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته