دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1400 - 09:02

پرونده سوپرلیگ اروپا باز نشده بسته شد؟

به نظر می‌آید پرونده برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ اروپا در عرض دو روز بسته شود.
کد خبر : 576345
سوپرلیگ اروپا

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، به نظر می‌رسد سوپرلیگ اروپا فقط دو روز قدمت داشته و با خروج هر 6 باشگاه انگلیسی حاضر در این رقابت‌ها، زودتر از آنچه انتظارش می‌رفت، نسخه‌اش پیچیده شود.


نشریه «مارکا» اعلام کرد پس از اعلام 12 باشگاه اروپایی برای برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ موج شدید اعتراضات در سراسر جهان آغاز شد اما پس از انصراف باشگاه‌های منچسترسیتی و چلسی، منچستریونایتد، آرسنال، لیورپول و تاتنهام به سرعت از این روند پیگیری کردند و انصراف دادند.


منچسترسیتی ابتدا گزارش‌هایی را درباره چلسی منتشر کرد که با شروع شایعات زیادی در مورد این رقابت‌ها، هدف خود از انصراف را به صورت رسمی اعلام کرد. در ادامه باشگاه آرسنال با انتشار توئیتی نوشت: به دنبال شنیدن صحبت‌های باشگاه منچسترسیتی و جامعه فوتبال که در روزهای اخیر گسترده بوده از پیشنهاد حضور در مسابقات سوپرلیگ خارج می‌شویم. اشتباهی مرتکب شدیم و به خاطر آن عذرخواهی می‌کنیم.


در همین حال احساس مشابهی از سوی منچستریونایتد نیز وجود داشت. اد وودوارد معاون اجرایی رئیس باشگاه از سمت خود استعفا داد. در ادامه نیز این باشگاه اظهار  کرد: منچستریونایتد در سوپرلیگ اروپا شرکت نخواهد کرد. با دقت به واکنش طرفداران خود، دولت انگلیس و سایر سهامداران خود گوش داده‌ایم. همچنان به همکاری با دیگران در سراسر جامعه فوتبال متعهد هستیم که راه‌حل‌های پایداری را برای چالش‌های بلندمدت مسابقات ارائه می‌دهند.


دانیل لویی رئیس باشگاه تاتنهام نیز از تصمیم این باشگاه برای ادامه مسابقات سوپرلیگ اروپا ابراز تأسف کرد. لویی عنوان کرد: از اضطراب و ناراحتی ناشی از پیشنهاد ESL پشیمان هستیم. احساس کردیم که مهم است که باشگاه ما در ایجاد یک ساختار جدید ممکن مشارکت داشته باشد که سعی در تضمین بهتر بازی جوانمردانه و پایداری مالی داشته باشد در حالی که حمایت قابل توجهی از هرم گسترده‌تر فوتبال را افزایش می‌دهد.


عصر دوشنبه نیز باشگاه لیورپول تحت فشار هوادارانش قرار گرفت، زمانی که تیم فوتبال این باشگاه در چارچوب لیگ برتر انگلیس به مصاف لیدز رفت و طرفداران به بازخورد بی‌نظیر جامعه فوتبال استناد کردند. در بیانیه باشگاه لیورپول آمده است: باشگاه لیورپول می‌تواند تأیید کند که درگیری‌اش در برنامه‌های پیشنهادی برای تشکیل سوپرلیگ اروپا متوقف شده است. در روزهای اخیر این باشگاه از طرف ذینفعان اصلی اعم از داخلی و خارجی نمایندگی دریافت کرده است و می‌خواهیم از آنها برای کمک‌های ارزشمندشان تشکر کنیم.


کمیته هماهنگی سوپر لیگ اروپا اعلام کرد باشگاه‌های انگلیسی به خاطر فشارهای زیاد مجبور به انصراف شدند. با توجه به شرایط به وجود آمده به این نتیجه رسیدیم نیاز به بازبینی است هر چند که اطمینان داریم این پیشنهاد باعث افزایش جذابیت در فوتبال می‌شد.


photo_2021-04-21_08-25-31.jpgphoto_2021-04-21_08-25-31.jpg


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته