دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1400 - 09:30
حسین ثوری در گفت‌وگو با آنا:

بوکس ایران مدال نگرفت اما تاریخ‌سازی کرد/ برای نخستین بار دو بوکسور در جمع 8 نفر برتر دنیا قرار گرفت

رئیس فدراسیون بوکس گفت:‌برای اولین بار دو بوکسور ما در تاریخ مسابقات جهانی در جمع هشت بوکسور برتر دنیا قرار گرفتند و این خود اتفاق بزرگی است.
کد خبر : 576229
حسین ثوری 63657.jpg

حسین ثوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی جوانان بوکس در مسابقات قهرمانی جهان لهستان گفت: این مسابقات در سطح جهانی بود و طبیعی است که قدرت‌های برتر بوکس جهان با سال‌ها تجربه و کار در این رویداد شرکت خواهند کرد. تیم ما از رسیدن به مدال بازماند اما به نظر من دو تاریخ‌سازی در این مسابقات صورت گرفت. اینکه برای اولین بار دو بوکسور ما در تاریخ مسابقات جهانی در جمع هشت بوکسور برتر دنیا قرار گرفتند و این خود اتفاق بزرگی است.



وی افزود: در هیچ دوره‌ای از تاریخ بوکس ایران سابقه نداشته که بوکسورهای ما به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جهانی برسند. مهم‌تر اینکه هیچ‌یک از بوکسورهای ایران در مقابل رقبای خود از پیش‌باخته نبودند و با بوکسورهای قدرتمند دنیا جانانه مبارزه کردند. این نشان می‌دهد که بوکسورهای ایران به‌لحاظ فنی یک قدم رو به جلو هستند و می‌توان به آینده آنها امیدوار بود. فرهاد مرادی نماینده وزن 69 کیلوگرم کشورمان در راند اول از حریف خود پیش بود و در راند دوم با اخطار داور روبه‌رو شد و دستش از رسیدن به مدال بازماند. او حتی قبل از دریافت اخطار از حریف روس خود جلو بود. بنابراین من او را بازنده نمی‌دانم.



رئیس فدراسیون بوکس تأکید کرد: تیم ملی جوانان در قالب تیم امیدها تست خواهد شد و استعدادهای نابی که به رده سنی جوانان پا خواهند گذاشت به ترکیب این تیم اضافه می‌شوند. ما باید ضعف‌های تیم را در مسابقات جهانی بشناسیم و برای آینده از آنها جلوگیری کنیم. یکی از مشکلات تیم جوانان قبل از حضور در مسابقات جهانی نبود بازی تدارکاتی بود. اگر به خاطر شرایط کرونا مسابقات تدارکاتی بیشتری برای تیم در نظر می‌گرفتیم قطعاً نتیجه طور دیگر رقم می‌خورد. 



وی در مورد عملکرد رضا مهدی‌پور سرمربی تیم بوکس جوانان اظهار کرد: اعضای کادر فنی تیم جوانان همگی خوب کار کردند و قطعاً برای آینده آنها را حفظ خواهیم کرد. در طول تاریخ بوکس ایران چنین تیم جوانان خوبی نداشتیم و اگر قصد داریم در آینده تیم ملی بزرگسالان خوبی داشته باشیم، باید این نفرات را حفظ و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.



ثوری در مورد برنامه تیم ملی بزرگسالان اظهار کرد: امروز انتخابی تیم ملی برای حضور در اردوی مشترک با آذربایجان که قرار است 11 برگزار شود، انجام می‌شود؛ همچنین ترکیب نهایی هم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی هند اعلام می‌شود. این رقابت‌ها در اول خردادماه برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

برچسب ها: حسین ثوری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته