دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفرقلیخانی:

محصول علم و پژوهش آسایش، آرامش، انسان‌های فرهیخته و دانشمند است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان محصول علم و پژوهش را آسایش، آرامش، انسانهای فرهیخته و دانشمند دانست و گفت: دانشمندان برای دیگران احترام قائل هستند و به دنبال استثمار دیگران نیستند امروزه گاهی مشاهده می‌شود افراد مدعی دانش با اوج خودبینی و تکبر به دیگران نگاه می‌کنند و حقوق انسانی را نادیده می‌گیرند.
کد خبر : 57618

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان واحد سیرجان برگزار شد، گفت: علم باب بزرگی است که بشریت را از جهل به سوی روشنی هدایت کرد همانا پیامبران بزرگ نوح، ابراهیم، عیسی، موسی و حضرت محمد (ص) را برای راهنمایی بشریت فرستاد که بشریت از جهل به سوی علم و روشنی هدایت شود.


رئیس واحد سیرجان خطاب به استادان، کارکنان و دانشجویان اعلام کرد: همه ما یک هدف و مسیر را برای خودمان انتخاب کرده‌ایم پس لازم است که اسباب و امکانات را نیز فراهم کنیم و لازم است که این عنوان را به درستی پاس بداریم.


جعفرقلیخانی بیان کرد: امروز دانشگاه‌ها ما نباید همچون گذشته فعالیت کنند، چرا که امروزه دانشگاه‌ها باید به دانشگاه کارآفرین تبدیل شوند و لازمه داشتن دانشگاه کار آفرین مجاهدت، تلاش و پشتکار است.


وی بیان کرد: باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا زمینه را برای یک دانشگاه کارآفرین فراهم کرده‌ایم.


جعفرقلیخانی از حوزهٔ پژوهش واحد خواست هر چه سریع‌تر سامانه سا‌ها را ساماندهی و برنامه افتتاح مرکز رشد را مکتوب و به حوزه ریاست تحویل دهند.


معاون پژوهشی واحد سیرجان هم گفت: تولید ثروت از مسیر تحقیق و پژوهش عبور خواهد کرد و پژوهش قلب آموزش است.


دکتر مسعود بهشتی آرامش را محصول پژوهش دانست و گفت: محصول پژوهش واقعی تولید علم به ثروت است.


وی افزایش بودجه شش برابری و جذب صددرصدی آن را یکی از موفقیت‌های حوزه پژوهش واحد ذکر کرد.


بهشتی یکپارچه شدن حوزهٔ پژوهشی را یکی از اتفاقات خوب سال جاری اعلام کرد و گفت: به علت یکپارچه شدن روند بروکراسی بسیار کم شده است.


معاون پژوهشی واحد سیرجان انعقاد تفاهم‌نامه با فنی و حرفه‌ای، تفاهم نامه با شهرک‌های صنعتی و چاپ چندین نشریه علمی را از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزهٔ پژوهشی دانست.


در پایان مراسم از پژوهشگران بر‌تر واحد قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته