دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 15:31
پس از بازدید از مدارس و آموزشکده سما

رئیس سما دانشگاه آزاد اسلامی: در واحد نجف‌آباد عطر همدلی را استشمام کردم

دکتر سید احمد زرهانی در بازدید از مدارس و آموزشکده سما واحد نجف آباد، عملکرد و امکانات این مجموعه آموزشی را متناسب با جایگاه والای علمی و فرهنگی شهر نجف‌آباد ارزیابی کرد. 
کد خبر : 57613

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، رئیس سما دانشگاه آزاد اسلامی پس از بازدید از مدارس و آموزشکده سما واحد نجف آباد گفت: در طول مدت بازدید از واحد نجف آباد شاهد همبستگی مسئولان این واحد بودم و عطر همدلی را استشمام کردم. بنده معتقدم که دانشگاه آزاد اسلامی و سما با هم یکی هستند و از نظر ماهیتی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. ما به عنوان کارکنان سما باید خود را از دانشگاه بدانیم. اینکه دم از استقلال بزنیم نتیجه‌ای جز منزوی شدن سما ندارد ولی در صورت هماهنگی، همدلی و وحدت با دانشگاه می‌توانیم از تمام امکانات و توان مدیریتی و علمی دانشگاه بهره‌مند شویم. این هماهنگی و همدلی زمینه ساز نعمت‌های بسیار زیادی برای ما شده که نمونه بارز آن در واحد نجف آباد قابل مشاهده است.



زرهانی در باره جایگاه مدارس سما افزود: در دنیا مدارسی که به دانشگاه‌ها تعلق دارند، در افکار عمومی مدارسی با پرستیژ و توان علمی بالا هستند و خانواده‌ها می‌کوشند که به هر شکل ممکن فرزندان خود را در اینگونه مدارس ثبت نام کنند. ما نیز باید تمکن و توانمندی‌های سما و دانشگاه را به جامعه خصوصا خانواده‌ها معرفی کنیم تا از طریق انعکاس توانمندی‌ها و تمکن‌های دانشگاه آزاد اسلامی، با پتانسیل‌های موجود آشنا شوند. معرفی فضای تحصیلی و امکانات آموزشی کمک می‌کند تا مردم دانشگاه را به خوبی بشناسند و برای ورود فرزندانشان به دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی کنند.


رئیس سما، بازدید از مدارس و آموزشکده سما نجف آباد را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: هماهنگی بین سما و دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد بسیار مطلوب است. نگاه ریاست واحد نجف آباد به مدارس و آموزشکده سما نگاهی مثبت و سازنده است و این موضوع را می‌توان از برنامه ریزی بلندمدت ریاست دانشگاه برای سما مشاهده کرد.
وی در زمینه توسعه فضا و رشته‌های تحصیلی سما گفت: سما از احداث مدارس و آموزشکده‌های جدید و همچنین افزایش رشته‌های تحصیلی حمایت می‌کند. اخذ مجوز رشته‌های جدید مستلزم طی مراحل کار‌شناسی و اداری خاص خود است که باید بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسل‌های موجود انجام گیرد. با برنامه ریزی که انجام شده در صدد هستیم پنج سال آینده ظرفیت پذیرش دانش آموز در مدارس سما را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم و برای تحقق این هدف مسئولان مدارس و آموزشکده‌ها باید تلاش و کوشش برای پاسخگویی به این افزایش ظرفیت را دو چندان کنند. البته واحد نجف آباد با توجه با مدیریت و پتانسیل‌های قوی می‌تواند بیش پنجاه درصد رشد داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته