دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 12:44

افشای نقش ترکیه در تولید هروئین و توزیع آن در اروپا و روسیه

رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر روسیه از تولید هروئین در آزمایشگاه‌های محرمانه ترکیه با هدف توزیع در اروپا و روسیه خبر داد.
کد خبر : 57604

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، ویکتور ایوانوف، رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر روسیه، گفت: «آزمایشگاه‌های محرمانه موادمخدر، تریاک افغانستان را به هروئین خالص تبدیل و سپس آن را در اروپا و روسیه توزیع می‌کنند.»
وی با بیان اینکه در عملیات مشترک روسیه و افغانستان مسیرهای تجارت و قاچاق موادمخدر مشخص شده است، افزود: «خودروهای حامل مواد مخدر از مسیر منطقه بدخشان افغانستان به ایران و سپس ترکیه می‌رسند و سپس در آزمایشگاه‌های سری، به هروئین تبدیل می‌شود.


رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر روسیه تصریح کرد: واحدهای مبارزه با مواد مخدر روسیه و افغانستان توانستند خودروی حامل 600 کیلوگرم تریاک را در عملیاتی مشترک در شهری در ولایت بغلان توقیف کنند. این عملیات در 15 دسامبر (24 آذر) و به‌وسیله واحد مبارزه با مواد مخدر افغانستان و با حمایت دفتر نمایندگی مبارزه با مواد مخدر روسیه انجام شده بود.»


ایوانوف خاطرنشان کرد: «قاچاق مواد مخدر منجر به افزایش چهار برابری عناصر گروه داعش در افغانستان نسبت به سال 2014 شده است و این موضوع عامل مهمی برای افزایش قاچاق مواد مخدر به خاورمیانه است.»



انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته