دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1400 - 11:23

مخالفت صریح فیفا و یوفا با سوپرلیگ اروپا

فیفا و یوفا رسماً مخالفتشان را با برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ اروپا اعلام کردند.
کد خبر : 575873
مخالفت فیفا با سوپرلیگ اروپا

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های سوپرلیگ اروپا که با حضور 12 باشگاه معتبر جهان از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا تأسیس شده، با واکنش‌های فیفا و یوفا مواجه شده است. چرا که این باشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که معتبرترین مسابقات باشگاهی جهان است، خارج شوند.


نشریه «یورو نیوز» اعلام کرد علی‌رغم هشدارهایی مبنی بر اینکه برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ اروپا با پیگرد قانونی مواجه می‌شود اما 12 باشگاه نخبه تصمیم گرفته‌اند تا از ساختار موجود لیگ قهرمانان اروپا که توسط یوفا اداره می‌شود، خارج شوند. چنین تصمیمی در واقع به لرزه در آوردن بزرگ‌ترین مسابقات ورزشی جهان است که طراحی آن توسط مالکان آمریکایی آرسنال، لیورپول و منچستریونایتد بوده است که هدفشان این است که حق امتیازات ایالات متحده را که در لیگ‌های بسته اداره کنند، به همان شکل در اروپا تکرار کنند.


12 باشگاه مؤسس سوپرلیگ اروپا عبارتند از: میلان، آرسنال، رئال مادرید، ‌اتلتیکو مادرید، بارسلونا، اینتر، چلسی، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام.


هیئت مؤسس که انتظار دارد سه باشگاه دیگر در آستانه فصل تحلیف مسابقات به عضویت آنها دربیایند بیانیه‌ای منتشر کردند که این بیانیه به عنوان پروژه بدبینانه توسط اتحادیه‌های فوتبال اروپا (یوفا)، انگلیس، فدراسیون اسپانیا، ایتالیا، لالیگا و سری A ایتالیا محکوم شده است. آنها در بیانیه مشترکی نوشتند این ایده بر اساس منافع شخصی چند باشگاه در زمانی ساخته شده است که جامعه بیش از هر زمان دیگری به همبستگی احتیاج دارد. در این بیانیه همچنین اظهارات گذشته مبنی بر اینکه باشگاه‌های درگیر در ایجاد سوپرلیگ از بازی در هر رقابت دیگری در سطح داخلی اروپایی و یا جهانی منع می‌شوند تکرار شده است.


طبق اعلام هیئت مؤسس سوپرلیگ اروپا 15 باشگاه برتر قاره سبز به عضویت دائمی درمی‌آیند و پنج تیم باقی مانده برای 20 تیمی شدن مسابقات در هر فصل متفاوت هستند که اگر چه صلاحیت آنها برای حضور در مسابقات به صورت دقیق مشخص نشده است. هر یک از 15 عضو مؤسس سهمی حداقل 3.5 میلیارد یورویی از کمک‌های اولیه زیرساخت برگزاری مسابقات را دریافت می‌کنند. این پول بین چهار رده باشگاه تقسیم می‌شود و 6 نفر برتر هر کدام 350 میلیون یورو دریافت می‌کنند.


فیفا رسماً با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مسابقات سوپرلیگ اروپا را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را خلاف قوانین می‌داند. ضمن اینکه یوفا نیز همانند فیفا، مخالفت رسمی خود را با این رقابت‌ها اعلام کرده است. باید دید هیئت مؤسس برگزاری سوپرلیگ اروپا چگونه می‌تواند رضایت فدراسیون جهانی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا را برای برگزاری مسابقات به دست آورد.


انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته