دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 11:34

افشای ۵ طرح فلسطینی محمود عباس برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد در نیمه ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، پنج طرح فلسطینی را به صورت متوالی به شورای امنیت ارائه کند.
کد خبر : 57565

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری خلیج آنلاین، دولت فلسطین با ورود به شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد فاز جدیدی از درگیری‌های خود با اسرائیل شده و قرار است طرح‌های مهم و سرنوشت‌سازی را برای تصویب به این شورا ارائه کند.


گروه‌های کار فلسطین اکنون در نیورک هستند و با نظارت ریاض منصور، فرستاده دائم سازمان ملل، به بررسی دستورهای مستقیم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، می‌پردازند. این دستور‌ها برای جمع‌بندی پیشنهادهای پنج‌گانه که قرار است بار دیگر به شورای امنیت ارائه شود، بررسی می‌شوند.


احمد مجدلانی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد: «تشکیلات خودگردان به‌طور رسمی در نیمه ماه ژوئن سال 2016، پنج طرح فلسطینی را به شورای امنیت ارائه می‌‌کند تا درباره آن رای‌گیری شود.»



این پنج طرح پس از مشورت با طرف‌های عربی و بین‌المللی برای تضمین کمک به فلسطینی‌ها در راستای اعمال فشار بر اعضای شورای امنیت و رای به نفع فلسطین، به این نهاد ارائه می‌شود. قرار است این طرح‌ها مجددا و پس از تغییر و تحولات شورا و پیوستن اعضای جدید برای تایید، ارائه شوند.


مجدلانی درباره این طرح‌ها گفت: «پنج طرحی که عباس قصد ارائه آن‌ها را دارد بدین ترتیب است؛ پرونده شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی، پایان اشغال‌گری اسرائیل در این اراضی با طرحی که فرانسه در این راستا ارائه کرده است، تضمین توقف همه اقدامات تحریک‌‌‌‌‌‌‌آمیز اسرائیل در قدس اشغالی از جمله توهین به مقدسات و تحمیل تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، طرح حمایت فوری بین‌المللی از مردم فلسطین و در نهایت تقویت جایگاه فلسطین.»


وی افزود: «تشکیلات خودگردان با ترکیب جدید شورای امنیت، نیازمند دستیابی به نه رای است تا مخالفت آمریکا علیه طرح‌های ارائه شده نتواند به ان آسیبی بزند.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب