دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 14:04
شجاعی:

دانشگاه آزاد اسلامی شرایط خوبی برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی را فراهم آورده است

رئیس واحد هشتگرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شرایط بهره‌مندی دانشجویان را در سراسر کشور برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را فراهم آورده است.
کد خبر : 57562

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید شاپور رضا شجاعی اظهار کرد: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش پایدار استوار است که دانشگاه آزاد اسلامی با اندیشه‌ای خلاق در راستای کمک به اجرای عدالت آموزشی و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و علمی در کشور، به افزایش کمی و کیفی دانش و آگاهی و شعور فردی و اجتماعی افراد جامعه و پرورش نیروهای فرهیخته کمک می‌کند.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نماد بارزی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور است و این ثمره ارزشمند انقلاب اسلامی به برکت هدیه نقدی و معنوی امام راحل عزیز هر روز بیش از پیش به سوی توسعه و ترقی گام برمی دارد و اکنون که ۳۳ سال از عمر پر برکت و پر فراز و نشیب آن گذشته و زمان چیدن میوه‌های رسیده دانش و علم و فن و فرهنگ رسیده است، باید بیش از پیش در راستای تداوم، پایداری و تنومندی آن بکوشیم.


وی با بیان اینکه تلاش‌های سی و چند سال گذشته در این دانشگاه امروز به ثمر نشسته است، افزود دانشگاه آزاد اسلامی مراحل نوجوانی و جوانی خود را پشت سر گذاشته و امروز که به مرحله بلوغ کامل رسیده است، در حال حرکت به دانشگاه نسل چهارم از طریق راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه کارآفرین با بن‌مایه تجاری سازی دانش است و در این مسیر و کارهای بزرگی در دست اقدام است که با تدابیر ریاست عالیه دانشگاه به ثمر خواهد نشست.


شجاعی یکی از محورهای تداوم توسعه و پیشرفت این مجموعه عظیم علمی و فرهنگی کشور را گسترش تحصیلات تکمیلی و اقتصاد دانش‌بنیان دانست و آن را از دغدغه‌های مهم و خواسته‌های مقام معظم رهبری و دولت عنوان کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با اتخاذ تصمیمات راهگشا از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنند.


رئیس واحد هشتگرد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشگاهیان افزود: متولیان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر مسئولیت خطیر و بسیار بزرگی را به دوش داشته‌اند درصد قابل توجهی از بار آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی بر عهده این دانشگاه بوده و در این زمینه انصافا توانسته است وظیفه خودرا به نحو شایسته به انجام برساند.


وی یادآور شد: جلوگیری از سیل مهاجرت مشتاقان تحصیلات عالیه به خارج کشور، جلوگیری از خروج ارز، کاهش تبعات فرهنگی و رقابت علمی نزدیک با دانشگاه‌های معتبر جهانی، توزیع عادلانه علم در اقصی نقاط کشور، تأمین آسایش روانی خانواده‌ها برای امکان تحصیل فرزندان در شهرهای خود، از جمله خدمات دانشگاه آزاد اسلامی است که شایسته حمایت و پشتیبانی جدی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته