دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1400 - 18:02
برجسته در گفت‌وگو با آنا:

آیت‌الله آملی ستاره درخشان آسمان علم و دانش بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی عنوان کرد: آیت‌الله میرزا هاشم آملی(ره) فقیه و اصولی بزرگوار، اسوه علم، تقوا، فضیلت و یکی از ستارگان درخشان آسمان علم و دانش بود.
کد خبر : 575192
حامد برجسته

حامد برجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در آمل با اشاره به بیست و نهمین سالروز وفات آیت‌الله میرزا هاشم آملی(ره) اظهار کرد: آیت‌الله میرزا هاشم آملی(ره) فقیه و اصولی بزرگوار، اسوه علم، تقوا، فضیلت و یکی از ستارگان درخشان آسمان علم و دانش و از مفاخر فقهای شیعه به شمار می‌رفت.


وی اضافه کرد: آیت‌الله آملی یکی از حسنات عصر و برکات زمان ما بود که در سایه تلاش‌های مستمر و پیگیر خویش توانست قله‌های برافراشته علم و اجتهاد را فتح کند و بر کرسی پرارزش تعلیم و تدریس بنشیند و ده‌ها تن از بزرگان حوزه‌های علمیه را در دامان خویش پرورش دهد و نامش را در قاموس پیشوایان بشریت ثبت کند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی چگونه راه‌اندازی شد؟


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی عنوان کرد: آیت‌الله آملی که پس از 91 سال تلاش و کوشش در راستای احیا و بزرگداشت شعائر دینی و پشت سر نهادن یک دوره بیماری عصر روز جمعه چهارم رمضان المبارک 1413 ق (7 اسفند 1371 ش) بدرود حیات گفت از علمایی بود که پس از طی مدارج عالیه و استفاده از محضر اکابر در حوزه علمیه نجف اشرف و سال‌ها تدریس و تربیت شاگردان در آن حوزه به قم هجرت کرد و در این حوزه مقدسه بساط تدریس را گسترد و منشأ افاضات فقهی و اصولی و تربیت تلامذه بسیار شد.


برجسته یادآور شد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی نتیجه برکات به جا مانده از آن سرچشمه علم و تقوا است که با تلاش، دلسوزی و حمایت همه‌جانبه فرزندان فریخته ایشان راه‌اندازی و سبب خیرات و آثار درخشانی در عرصه علم و دانش برای شهر آمل و استان مازندران شده است.


وی بیان کرد: بر خود وظیفه می‌دانم ضمن قدردانی از تلاش‌های فراوان فرزندان آن فقیه عالیقدر به مقام شامخ این مجتهد جهان اسلام ادای احترام کرده و یادش را گرامی بدارم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته