دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نایب رئیس کانون انبوه‌سازان ایران: اقساط ماهیانه فروش اقساطی مسکن چند میلیون تومانی است

نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران گفت: فروش اقساطی مسکن عموما برای افرادی مناسب است که توان بازپرداخت ماهیانه بیش ‌از 3 میلیون تومان اقساط را داشته باشند.
کد خبر : 57512

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه طرح فروش اقساطی مسکن ضابطه و دستورالعمل مشخصی ندارد، افزود: پیشنهادی از سوی انبوه‌سازان مطرح شد و بانک مسکن نیز برای تضمین معامله اعلام آمادگی کرد که در صورت عدم بازپرداخت بدهی خریدار در ازای خرید مسکن، این اقساط تا سقف 100 میلیون تومان تضمین شود.


وی درباره میزان استقبال از این طرح تصریح کرد: میزان استقبال بستگی به توافق خریدار و فروشنده با یکدیگر دارد و از طرفی نیز بانک کارگزاری آنها را بپذیرد.


محتشم ادامه داد: این طرح چندان پخته‌شده و دقیق نیست و تکلیفی روشن برای خریدار و فروشنده ندارد؛ بنابراین باید بر روی کلیات آن کار شود.


رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران درباره تاثیر این طرح بر روی بازار مسکن بیان کرد: اگر این طرح مورد استقبال خریداران قرار گیرد، کارایی لازم را خواهد داشت و باید منتظر واکنش بازار بود. البته طرح فروش اقساطی مسکن نمی‌تواند برای رفع رکود فعلی بازار مسکن چندان موثر باشد.


وی تاکید کرد: در این طرح بحث متراژ مسکن مطرح نیست اما از آنجا که بانک مسکن تا سقف 100 میلیون تومان را تضمین می‌کند بنابراین افرادی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که توان بازپرداخت اقساط چند میلیونی را داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته