دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 10:18

افتتاح المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد یزد

مراسم افتتاح المپیاد درون مدرسه‌ای ویژه مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد یزد برگزار شد.
کد خبر : 57506

به گزارش خبرنگار آنا، در این مراسم، دکتر محمدرضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و رئیس شورای سیاستگذاری سما استان به همراه غلامرضا یمینی مدیر امور مدارس سازمان سما و تعدادی از معاونان و مدیران آموزش و پرورش استان و ناحیه ۲ یزد و همچنین مدیران و کادر آموزشی و شورای اولیاء و مریبان مدارس حضور داشتند.



رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما واحد یزد گفت: المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای عبارت است از برگزاری همزمان بازی‌های رشته‌های مختلف ورزشی در یک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی با توجه به امکانات مدرسه، ویژگی‌ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت‌های تقویم در داخل مدارس که به صورت مسابقات ورزشی بین کلاسی و درون مدرسه‌ای با هدف شناسایی استعدادهای ورزشی آنان و تشکیل تیم‌های ورزشی آموزشگاه به منظور شرکت در مسابقات بین مدرسه‌ای در شهرستان و راهیابی به مسابقات استانی و کشوری و هدایت افراد با استعداد به کانون‌های ورزشی مدرسه و خارج از مدارس برگزار می‌شود.



محمدرضا رحیمی ادامه داد: هدف از برگزاری المپیاد درون‌مدرسه‌ای تحقق شعار تحصیل، تهذیب و ورزش در مدارس، ارتقاء سطح سلامت و نشاط و شادابی دانش‌آموزان و افزایش سر زندگی محیط مدارس، بهبود و توسعه آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی و حرکتی دانش آموزان و افزایش نرخ پوشش دانش‌آموزان در فعالیت‌های فوق برنامه ورزشی، غنی‌سازی اوقات فراغت و تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در فعالیت‌های ورزشی است.


از مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم می‌توان، اجرای گروه حاملان قرآن، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، اجرای سرود ملی و سما، اجرای رژه آغازین مراسم افتتاحیه با حمل پرچم جمهوری اسلامی، سما و المپیاد ورزشی توسط تیم اسکیت، اجرای سرود انتظار، رژه تیم‌های ورزشی، انجام حرکات ورزشی توسط دانش آموزان در رشته‌ای تکواندو، طناب و حلقه‌زنی، شمشیر زنی، ژیمناستیک و زورخانه‌ای را نام برد.


در پایان مراسم مشعل المپیاد توسط مدال آوران سمایی در عرصه ملی و بین‌المللی در دو حوزه دختران و پسران به‌طور جداگانه در سالن ورزشی سما یزد حمل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته