دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1394 - 10:15
در گفت‌وگو با آنا

کیانوش رستمی: برای المپیک ریو انگیزه ندارم/ از من توقع مدال دارند بدون اینکه حمایتم کنند

دارنده مدال نقره جهان گفت: هشت ماه دیگر تا المپیک زمان باقی نمانده است و ما نیاز به حمایت داریم اما در این مدت هیچ کدام از مسئولان سراغی از ما نگرفته‌اند.
کد خبر : 57479

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، روزهای زیادی از مسابقات جهانی وزنه برداری نمی گذرد و تیم ملی ایران در این رقابت ها عملکرد بسیار ضعیفی داشت. حالا کیانوش رستمی تنها مدال آور ایران در این مسابقات و شانس اول ایران برای کسب مدال المپیک ریو باز هم از بی توجهی هایی مسئولان گلایه می کند.


کیانوش رستمی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «مسابقات جهانی وزنه برداری به اتمام رسید و من تنها کسی بودم که از این مسابقات با دست پر برگشتم اما متاسفانه دوباره بی مهری ها و بی توجهی مسئولان نسبت به ما شروع شده است. قبل از اعزام به مسابقات همه از ما توقع مدال دارند اما بعد از کسب مدال دیگر کسی سراغ ما را نمی گیرد.»


وی افزود: «هشت ماه دیگر تا المپیک زمان باقی نمانده است و ما نیاز به حمایت داریم اما در این مدت هیچ کدام از مسئولان سراغی از ما نگرفتند. همه مردم از وزنه‌برداری توقع مدال آوری در المپیک را دارند اما کسی نمی داند چه شرایطی را پشت سر می گذاریم. متاسفانه مردم فکر می کنند که چون من قهرمان جهان هستم پس از نظر مالی مشکلی ندارم در صورتی که اینچنین نیست؛ وزنه برداری رشته پرهزینه‌ای است و ما نیاز به حمایت داریم.»


دارنده مدال نقره جهان با تاکید بر اینکه در این مدت تنها فدراسیون وزنه برداری از وزنه برداران حمایت کرده است عنوان کرد: «خوشبختانه فدراسیون تا حد توانش از ما حمایت کرده است اما به هر حال آنها هم بودجه محدودی دارند و نباید انتظارات زیادی داشت. هم اکنون تنها کسانی که قبل از مسابقات جهانی سهمیه المپیک را کسب کرده بودند من و بهداد سلیمی بودیم اما هیچ گونه حمایت مالی از طرف کمیته ملی المپیک به ما نشده است.»


رستمی افزود: «مدال‌آ‌وری در المپیک بزرگترین هدف من در زندگی ام است اما با شرایط فعلی نمی دانم این اتفاق محقق می شود یا خیر. متاسفانه هشت ماه تا المپیک زمان باقی نمانده است اما من هیچ انگیزه ای برای تمرین کردن ندارم به طوری که هم اکنون چند وقتی است که تمرینات را کنار گذاشته‌ام. قبل از اعزام تیم به مسابقات جهانی قصد داشتم اردوی تیم ملی را ترک کنم چون به این نتیجه رسیدم که کسب مدال هیچ تاثیری در زندگی ما نخواهد داشت.»


وی ادامه داد: «من تاکنون چهار مدال جهانی و یک مدال المپیک گرفته ام اما هیچ کدام تاثیری بر روند کاری من نداشته است. زمانی که یک ورزشکار شرایط مالی خوبی نداشته باشد چطور می تواند تمریناتش را ادامه بدهد؟! وزنه‌برداری رشته پرهزینه ای است و ما باید از نظر مالی تامین شویم تا با آرامش تمرینات را دنبال کنیم.»


رستمی در پاسخ به اینکه با شرایط فعلی، المپیک ریو را چطور ارزیابی می کند، اظهار کرد: «المپیک میدان سخت مبارزه است و متاسفانه با شرایطی که ما داریم وضعیت به مراتب سخت‌تر خواهد شد. با همه این سختی ها هدفم این است که پرچم ایران را در ریو بالا ببریم اما همه ورزشکاران تا یک حد محدودی می توانند از خودشان مایه بگذارند اگر این شرایط ادامه پیدا کند و هیچ اتفاقی برای ما نیفتد مسلما نمی توانیم افتخارآفرینی کنیم.»


دارنده مدال نقره جهان همچنین درخصوص وضعیت کادر فنی گفت: «به نظرم کادر فنی باید طبق نظر فدراسیون رفتار کند و اگر هم با یکدیگر اختلاف سلیقه دارند قبل از مسابقات این اختلاف سلیقه را برطرف کنند. اینگونه نباشد که بعد از اینکه مسابقات تمام شد عملکرد یکدیگر را زیر سوال ببرند. البته باید این نکته را یادآوری کنم که به اعتقاد من کادر فنی خوب کار کرد و توانست نتیجه بگیرد، به هر حال ما باید بپذیریم که داشته های تیم ملی همین مقدار بود و تیم با نهایت بدشانسی به این مسابقات اعزام شد و کسانی که این مسائل را نمی بینند و تنها به دنبال انتقاد هستند تنها به منافع خودشان فکر می کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته