دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اقتصاد ناکارآمد7/ عضو اتاق بازرگانی ایران:

احیای وزارت بازرگانی در آستانه انتخابات اشتباه است/ لزوم حذف سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار برای مانع زدایی از تولید

شریعتی ضمن مخالفت با تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در این مقطع زمانی گفت: خطر این موضوع این است که کاندیدا از این داستان به نفع خودشان استفاده کنند.
کد خبر : 574556
وزارت بازرگانی

به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی، صنعت و تعاون گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی ایران درمورد تشکیل دوباره وزارت بازرگانی و نقش آن در حل مشکل نظام توزیع در برنامه «گفتگوی اقتصادی» تشکیل دوباره وزارت بازرگانی را نیازمند یک کار کارشناسانه و دقیق دانست.


وی افزود: در حال حاضر ما در مقطع حساس انتخابات قرار گرفتیم و خطر این موضوع هم این است که کاندیدا از این موضوع به نفع خودشان استفاده کنند.


عضو اتاق بازرگانی ایران ضمن مخالفت با تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در این مقطع زمانی نزدیک به انتخابات تصریح کرد: ما در حال حاضر به عنوان یک صادرکننده و فعال اقتصادی به ویژه در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی یتیم ترین و بی وزیرترین بودیم درحالی‌که هر کدام از این تغییرات، تکانه های شدیدی را در حوزه صادرات و کل اقتصاد کشور رقم زد.


شریعتی با انتقاد از رانت های دولتی و سیاست گذاری های غلط در حوزه مرغ و... گفت: در سال رفع موانع تولید خوب است که سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار حذف شوند تا مملکت هم یک نفسی بکشد.


وی تأیید وزرای اخیر صمت از سوی مجلس را دچار مشکل خواند و گفت: مجلس باید برنامه های کسانی را که رأی اعتماد می گیرند حتماً مطالعه کند و به صورت کارشناسی شده آنها را تأیید کند.


عضو اتاق بازرگانی ایران از سیاست ارز 4200 تومانی نیز انتقاد کرد و گفت: با این ارزها فقط یک عده سود بردند و الان هم خیلی از افرادی که گذشته در بدنه وزارت بازرگانی های قبلی بودند نهاده وارد می کنند.


شریعتی با بیان اینکه جداسازی و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی موجب سردرگمی خواهدشد گفت: دولت و مجلس برای دخالت در امور کشور رقابت می کنند درحالی‌که دولت باید در حوزه سیاست گذاری کلان کار کند و مجلس هم وظایف خودش را به نحو احسن انجام دهد و صلاحیت وزرا را به دقت بررسی کند.


وی از عملکرد ضعیف ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده انتقاد و تأکید کرد: این دو نهاد باید جمع شوند و یک نهاد مستقلی نظارت کند.


انتهای پیام/4133 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته