دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 16:45

سفر رئیس‌جمهوری تونس به عربستان

رئیس‌جمهوری تونس برای دیدار با مقام‌های سعودی وارد ریاض شد.
کد خبر : 57455

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از پایگاه خبری القدس العربی، «الباجی قائد سبسی» رئیس‌جمهوری تونس امروز (سه‌شنبه) برای انجام سفری دو روزه و رایزنی با مقام‌های سعودی وارد عربستان شد.


در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری تونس آمده است: «سبسی به دعوت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) در ریاض خواهد بود و قرار است در چارچوب هیاتی اقتصادی و سیاسی با مقام‌های سعودی درباره همکاری‌های دوجانبه رایزنی کند.»


این سفر، نخستین سفر سبسی به عربستان پس از کسب قدرت در تونس از یک سال گذشته تاکنون به شمار می‌آید. وی پیشتر برای تسلیت گفتن به مقام‌های سعودی به‌دلیل مرگ ملک عبدالله در سال گذشته به ریاض سفر کرده بود.


روابط تونس و عربستان از زمان سقوط حکومت زین‌العابدین بن علی رئیس‌جمهوری سابق تونس در سال 2011 و فرارش به عربستان، تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.


مشاور سبسی درباره سفر وی به عربستان گفت: «در این سفر دو طرف توافقنامه و یادداشت تفاهم‌هایی در عرصه‌های مختلف ازجمله انرژی، حمایت‌های اجتماعی و دفاعی امضا خواهند کرد.»


از سوی دیگر، تونس از جمله کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان است که آمادگی خود برای پیوستن به مبارزه در یمن را اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته