دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1400 - 17:41
روسیه:

در صورت اثبات نقش اسرائیل در حادثه نطنز باید تحقیقات بین‌المللی انجام شود

کمیته امور بین‌المللی مجلس روسیه اعلام کرد در صورتی که ثابت شود رژیم صهیونیستی در حادثه نیروگاه نطنز نقش داشته است، باید تحقیقات بین‌المللی در این‌باره صورت بگیرد.
کد خبر : 574420
کمیته امور بین‌المللی مجلس روسیه

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا،  بعد از اظهار نظرهای مقامات ایرانی، رئیس کمیته امور بین‌المللی مجلس روسیه اعلام کرد اگر ثابت شود رژیم صهیونیستی در حمله به نیروگاه نطنز نقش داشته است باید تحقیقات بین‌المللی صورت بگیرد.


از سوی دیگر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به حادثه نطنز اعلام کرد: به‌طور دقیق گزارش‌های رسانه‌ها و بیانیه‌های نمایندگان ایران پیرامون مرکز غنی‌سازی اورانیوم در نطنز که دچار حادثه جدی شد را دنبال می‌کنیم.


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: اطمینان داریم که دلایل این حادثه به طور کامل توسط طرف ایرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


«ماریا زاخارووا» در این خصوص اضافه کرد: امیدواریم آنچه روی داده است، به هدیه‌ای برای مخالفان گوناگون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تبدیل نشود و رایزنی‌هایی که برای احیای این توافقات در وین در حال انجام است را تضعیف نکند.


وی در ادامه افزود: اگر تأیید شود که اقدام عامدانه فردی در پس این حادثه است، چنین قصد و نیتی مستحق این است که قویاً محکوم شود.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

برچسب ها: دومای روسیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته