دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1400 - 00:03
طالبی در گفت‌وگو با آنا:

به نظر می‌آید باید منتظر ناکامی آسیایی نمایندگان کشورمان باشیم/ مجیدی برای برتری استقلال خلاقیت داشته باشد

مربی پیشین تیم استقلال گفت: فرهاد مجیدی برای آنکه با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد باید خلاقیت تاکتیکی داشته باشد.
کد خبر : 574417
فرهاد مجیدی9.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال در گروه C لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق هم‌گروه است. آبی‌پوشان که در گروه بسیار دشواری قرار گرفته‌اند، باید تلاش کنند تا خیلی زود از دور رقابت‌ها حذف نشوند.


ابراهیم طالبی در مورد دیدارهای نمایندگان ایران و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: اتفاقی که برای فوتبال باشگاهی ایران رخ داده و البته تبدیل به رویدادی عادی گشته، بی‌تفاوتی در مورد قهرمان نشدن در معتبرترین مسابقات باشگاهی قاره کهن است. اگرچه در ۳۰ سال اخیر پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن فینالیست شدند و به عنوان نایب قهرمانی رسیدند ولی نزدیک به ۳۰ سال است که نمی‌توانیم در این مسابقات به قهرمانی برسیم.


وی ادامه داد: حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آن‌قدر عادی و تکراری شده که پس از کنار رفتن تمامی نمایندگانمان از دور رقابت‌ها، آسیب‌شناسی دقیقی هم صورت نمی‌گیرد. جالب اینکه اگر برخی تیم‌های ما به مراحل بالاتر صعود می‌کنند، این موضوع برای ما عجیب است و منتظر هستیم تا شاهد ناکامی تیم کشورمان باشیم. باید این چرخه در ذهن مربیان و بازیکنان و هواداران شکسته شود که نمی‌توان قهرمانی در آسیا را به دست آورد.


مربی پیشین استقلال یادآور شد: فرهاد مجیدی که با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده باید به این باور برسد که تیمش بازی‌های به مراتب سخت‌تری از لیگ برتر در مقابل دارد. تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق با جذب مربیان خارجی ثابت کرده‌اند که باورشان این است که باید برای پیشرفت در فوتبال از مربیان خارجی استفاده کرد. الدحیل با صبری لاموشی فرانسوی، الاهلی با لارنسیو رگکامف رومانیایی و الشرطه با الکساندر ایلیچ صربستانی به دنبال آن هستند تا نتایج فوق‌العاده‌ای در آسیا کسب کنند و این موضوع به مراتب کار مجیدی را دشوار کرده است.  


وی خاطرنشان کرد: وقتی بازیکنان استقلال ارقام میلیاردی دریافت می‌کنند باید بدانند که برای حضور در معتبرترین بازی‌های باشگاهی آسیا باید تلاش بیشتری کنند تا نتیجه بهتری بگیرند. فرهاد مجیدی هم به عنوان سرمربی باید خلاقیت به خرج دهد و برنامه‌های متنوعی برای مصاف با رقبای عربی در ذهن داشته باشد و البته که در تمرینات هم بازیکنان آنها را اجرا کرده باشند. در دیدار با پیکان که آخرین بازی استقلال در این فصل بوده، تیم ۹۰ دقیقه یک شکل بازی کرد و در نتیجه نتوانست به گل برسد. اینکه استقلال تیم برتر میدان باشد اما موقعیت‌سازی نکند، فایده‌ای ندارد.


طالبی افزود: در لیگ قهرمانان آسیا رقبا مانند پیکان برای کسب تساوی بازی نمی‌کنند بلکه ضمن کنترل کردن حملات آبی‌پوشان، تاکتیک‌های مد نظرشان برای رسیدن به گل را به مرحله اجرا درمی‌آورند تا بتوانند به پیروزی برسند. به همین دلیل استقلال باید بداند چه کار دشواری در مقابل دارد. الدحیل تجربه بازی در جام باشگاه‌های جهان را در کارنامه دارد، الاهلی می‌خواهد ناکامی‌هایش در رقابت‌های داخلی عربستان را فراموش کند و الشرطه نیز تیم آماده‌ای است و با بازی فیزیکی خود به دنبال کسب پیروزی خواهد بود.


مربی پیشین استقلال در مورد کنار گذاشتن محمد دانشگر توسط فرهاد مجیدی تصریح کرد: خواه‌ناخواه غیبت یک بازیکن از قدرت تیم کم می‌کند. هر تصمیمی بهایی دارد. اگر امکان بخشیدن دانشگر وجود نداشته، بدون تردید مجیدی به فکر پر کردن جای خالی او بوده است. بازیکنی که با بی‌انضباطی خود فضای تیم را دچار التهاب کند، بدون شک خارج شدنش از فهرست تیم از بودنش مثمرثمرتر خواهد بود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب