دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه

جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برگزار شد

جلسه شورای فرهنگی واحد جیرفت با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد استان کرمان برگزار شد.
کد خبر : 57438

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان در شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت روز وحدت حوزه و دانشگاه را یک مناسبت بسیار مهم و انقلابی دانست و گفت: در گذشته حوزه علمیه یک مرکز دینی و دانشگاه نیز یک مرکز علمی بود، حوزه نگاه سنتی خودش را داشت و دانشگاه هم یک نگاه امروزی؛ با وحدت حوزه و دانشگاه دین به دانشگاه وارد شد که این پیوند برکت را به همراه داشت و امام راحل در وصیت نامه خود خیلی تأکید کرده‌اند که نگذارید این پیوند از بین برود.


حجت‌‌الاسلام دکتر حمید انصاریان بیان کرد: هم دانشگاه به حوزه علمیه نیاز دارد و هم حوزه به دانشگاه و به عبارتی این‌ها مکمل هم هستند.


وی با توجه به هفته پژوهش و با تاکید بر حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: در حوزه علوم انسانی خوشبختانه طرحی داریم با عنوان «هدایت و حمایت» یعنی پژوهشگر را هدایت می‌کند که این موضوعات مورد نیاز جامعه ما است و هم او را حمایت مالی می‌کنیم. یک کارگروه تخصصی باید در دانشگاه تشکیل شود و نیازهای شهرستان را شناسایی کند و در دستور کار پایانامه‌ها قرار گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت هم گزارشی از وضعیت فعالیت‌های فرهنگی واحد جیرفت ارائه و اعلام کرد: واحد جیرفت جزء نخستین واحد‌های استان کرمان است که معاونت فرهنگی دارد و حوزه معاونت فرهنگی آن مستقر شد. تشکیل کانون‌های دینی، فرهنگی و ادبی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.


دکتر مجید خزاعی گفت: بحمدالله کانون‌ها فعالیت‌های خوبی داشتند و فعالیت آنها بروز بوده است. حضور و مشارکت خوب کارکنان، دانشجویان و استادان مشهود بود و در عرصه‌های مختلف حضور داشتند. نمونه بارز آن برگزاری مسابقات قرآن و عترت بود که حدود ۸۰۰ نفر شرکت کرده بودند.


وی بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت دو شهید گمنام دفن شده است و حرم این شهداء ساخته شده و هر پنجشنبه مردم در این مکان مراسم دارند. آنچه که باید انجام گیرد پژوهش‌های فرهنگی است، زیرا استادان آسیب‌ها را خوب می‌شناسند و می‌توانند کمک حال دانشگاه باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته