دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعلام برترین‌های جایزه «بفتا» ی ۲۰۲۱/ «سرزمین آواره‌ها» جوایز اصلی را درو کرد

فیلم کلوئی ژائو در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود توانست جوایز اصلی «بفتا» از جمله فیلم و کارگردان برگزیده را از آن خود کند.
کد خبر : 574144
بفتا

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از هالیوودریپورتر، «سرزمین آواره‌ها» (Nomadland) در دومین و آخرین شب از اهدای جوایز «بفتا» در سال ۲۰۲۱ به عنوان برنده بزرگ مراسم معرفی شد.


در این دوره «کلوئی ژائو»، کارگردان «سرزمین آواره‌ها» با تحسین منتقدان، جایزه بهترین کارگردانی و فیلم برگزیده را به دست آورد. کسب جوایز اصلی نقش اول زن برای فرانسیس مک‌دورماند و بهترین فیلمبرداری برای جوشوا جیمز ریچاردز از دیگر موفقیت‌های این فیلم مطرح در جوایز این دوره از بفتا بود.


این مراسم روز شنبه و یکشنبه از تالار رویال آلبرت لندن برگزار شد و «انگ لی» نیز جایزه BAFTA Fellowship را به‌عنوان بالاترین افتخار آکادمی بریتانیا دریافت کرد.


«سرزمین آواره‌ها» درحالی جایزه بهترین فیلم را کسب کرد که «پدر»، «موریتانی»، «زن جوان خوش‌آتیه» و «دادگاه شیکاگو ۷» دیگر رقبای او محسوب می‌شدند.


در این دوره «روح» به عنوان انیمیشن برگزیده معرفی و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز آنتونی هاپکینز برای «پدر» رسید. «زن جوان نویدبخش» نیز عنوان فیلم برگزیده بریتانیایی را از آن خود کرد.


انتهای پیام/۴۱۴۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته