دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1400 - 12:17

خبر ذخیره‌سازی شده توسط لادن لنگری (l.langari) در تاریخ ۰۰۰۱۲۲-۱۲:۱۷

کد خبر : 574074

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آنا از بجنورد دكتر محسن مرادي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان شمالي و واحد بجنورد در جلسه استقرار نظام نامه آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارتي اظهار كرد: صدور بخشنامه ، نظام‌نامه «نظام آموزش فنی، حرفه‌ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی» كه توسط رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي ابلاغ شد نويدبخش آينده بسيار خوب و مطلوبي در زمينه هاي آموزشي، اشتغال و مهارت آموزي دانش آموختگان خواهد بود.


رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان شمالي خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي با رويكرد حل مساله سعي دارد نقش موثرتري را در امر آموزش داشته باشد كه قطعا با تشكيل دانشگاه هاي مهارت آموزي مي توانيم نيروهاي جوان و زبده و متخصص را تربيت كنيم.


مرادي افزود: با توجه به درخواست تعداد زياد متقضيان اميدواريم بتوانيم با توسعه رشته های دانشکده مهارت و کارآفرینی در سال تحصیلی جدید رشته های کاربردی و مورد نیاز استان را راه اندازی كنيم و نیروهاي ماهر و متخصص در اختیار صنعت و جامعه قرار دهیم.


دکتر محمد شاه حسینی سرپرست امور راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش های عمومی و مهارتی اظهار كرد: نظام نامه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین کننده نقشه راه آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای است و دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد با وجود امكانات و شرایط مناسب برای تحقق رویکردها و ماموریت های  تعریف شده مي تواند اقدامات موثري را انجام دهد.


سرپرست امور راهبری و پایش کیفیت معاونت آموزش های عمومی و مهارتی گفت: تقویت و ایجاد مدارس عالی مهارتی و فعالیت های کاربنیان و برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و مهارتی، ارتباط موثر با آموزش و پرورش، شهرك هاي صنعتي و ايجاد آموزش هاي كاربردي براي ورود به بازار كار  بايد مورد توجه قرار گيرد.


وي افزود: راه‌اندازی مدارس عالی ‌مهارتی بر اساس شیوه نامه ابلاغی، راهگشای نیازهای اساسی کشور در شرایط فعلی خواهد بود و مسئولان استاني بايد با جديت تمام براي رسيدن به اهداف عالي آموزشي در اين زمينه تلاش كنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب