دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیت الله حائری شیرازی در پاسخ به آنا: بررسی محفوظ ماندن شرایط رهبری، رسالت خبرگان است/ خبرگان باید همیشه نبض رهبری را در دست داشته باشد

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران رهبری در جایگاه کلمه الوصل هستند.
کد خبر : 57384

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی که امروز به ستاد انتخابات کشور رفت تا از حوزه تهران نامزد نمایندگی خبرگان پنجم شود، بعد از نام‌نویسی در جمع خبرنگاران صحبت کرد.


وی در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه «آیا شما قائل به نظارت مجلس خبرگان بر رهبری هستید؟»، اظهار کرد: واژه نظارت در قانون اساسی نیامده است اما کمیسیون‌هایی در مجلس خبرگان رهبری هست که محفوظ ماندن شرایط رهبری را بررسی می‌کنند.


آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: هر نظام اجتماعی نیاز به یک قول وصل دارد و در تمام نظام‌ها باید یک مقامی باشد که اختلافات را قیچی کند.


وی اضافه کرد: هیچ نظامی مستثنی از این مقام نیست و در آمریکا و فرانسه نیز این مقام هست.


وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی رهبری در جایگاه کلمه الوصل است.


حائری شیرازی تأکید کرد: اگر بعد از اظهارنظر رهبری نیز بگومگوها ادامه یابد، نظام سست می‌شود.


وی تأکید کرد:‌ بررسی محفوظ ماندن شرایط رهبری، در زمره رسالت خبرگان است.


حائری شیرازی تصریح کرد: خبرگان انتخاب‌کننده چنین مقامی هستند و باید همیشه نبض این مقام را در دست داشته باشند و به مردم اطلاع بدهند که آنچه بر مبنای آن، روز اول، این شخصیت را انتخاب کردند الان هم همین وضعیت را دارند.


این عضو فعلی خبرگان رهبری افزود: خبرگان هر وقت اجلاسیه دارند نظر خود را مبنی بر اینکه رهبری در کمال درستی و بینش است مطرح می‌کنند و به عنوان قطعنامه پایانی نیز به آن می‌پردازند.


وی افزود: از مراجعی هم بوده‌اند که وقتی سنشان زیاد شده خود را واجد مرجعیت ندانستند اما تا آخرین لحظات هشیار بود و رهبری بزرگوار هم اگر آخرش بهتر از اول نباشد، کمتر از آن نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب