دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مراسم تجلیل از ۸۰ نفر از فعالان عرصه پژوهش سما واحد رشت برگزار شد

مراسم تجلیل از پژوهشگران بر‌تر سما واحد رشت با حضور دبیر اعضای هیأت رئیسه دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت، رییس آموزشکده، و جمعی کثیری از دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان پژوهنده سما در سالن اجتماعات آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد رشت برگزار شد.
کد خبر : 57353

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رتبه هفتم تولید علم را در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور دارد و تربیت پژوهشگر یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه در امر تولید علم است.


دکتر علیرضا امیر تیموری با توجه به اینکه تولید علم در کشور متناسب با تولید ثروت نیست افزود: تولید با کیفیت پشت بند تولید ثروت است و این جز با ارتقای کیفیت پژوهش میسر نیست.


رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان سهم دانشگاه آزاد اسلامی را در امر پژوهش ۵ درصد درآمد ناخالص دانشگاه عنوان کرد و گفت: زمانی موفق خواهیم شد که با امکانات و سرمایه گذاری که در پژوهش انجام می‌گیرد منجر به دستاوردهای شود که همهٔ آحاد جامعه ذی نفع باشند.


امیر تیموری خواستار مشخص شدن سهم پژوهش در برنامه‌های راهبردی سما شد.


در ادامه این مراسم دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان با بیان اینکه ذات کار در سما با دانشگاه متفاوت ولی در عین حال متجانس است اظهار کرد: دانشگاه به دنبال تولید علم است و در سما هدف توسعه مهارت است.



رحمت علی صابری حقایق با توجه به تفاوت علم و مهارت افزود: علم در لحظه تولید بیشتر توجه و تاکید بر توسعه دانش دارد و نکته‌ای که بین علم و مهارت فاصله ایجاد می‌کند، علم در لحظه قابل تبدیل به ثروت نیست ولی مهارت در لحظه تبدیل به ثروت می‌شود و صرفه اقتصادی آن قطعی است.


معاون سما واحد رشت گفت: در موازات تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه، بحث تاسیس شرکت‌های کار بنیان در سما مطرح است و سازمان سما از ایده‌های که در غالب تاسیس و راه اندازی شرکت‌های کاربنیان به شکلی که برای مجموعه ذی نفعان سما اعم از دانش آموزان، دانشجویان کارکنان و اعضای هیات علمی ایجاد ثروت کند استقبال می‌کند.


صابری خطاب به دانش آموزان و دانشجویان با تاکید بر اینکه در حوزه کار آفرینی در میان چهار عنصر ایده، سرمایه، پشتکار و قدرت فروش سرمایه آخرین عنصر کار آفرینی است خاطرنشان کرد: سما از طرح‌های پژوهشی در راستای اشتغال کار آفرینانه که ارزش افزوده داشته باشد حمایت خواهد کرد و آماده سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و پرورشی است


در این مراسم آمنه محمدی مدیر پژوهش آموزشکده سما واحد رشت گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در هفته پژوهش ارائه کرد.


در این مراسم از هشتاد نفر از دانش آموزان و دانشجویان، اعضای هیات علمی، معلمین و مدیران مدارس برترسما واحد رشت در حوزه پژوهش قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته