دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1400 - 15:03
آنا گزارش می‌دهد؛

محمدطاها ناجی ۸ ساله

محمدطاها کودک ۸ ساله‌ای که به دل آتش زد، خودش سوخت تا ناجی ۴ کودک قربانی آتش‌سوزی باشد، اکنون در آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است.
کد خبر : 573355
محمد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا: محمدطاها کودک ۸ ساله‌ای که به دل آتش زد، خودش سوخت تا ناجی ۴ کودک قربانی آتش‌سوزی باشد، اکنون در آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است.


این حادثه در بهمن ماه در خرم‌بید، یکی از شهرهای استان فارس اتفاق می‌افتد.


خودروی ونی که پدر خانواده‌ی همسایه از طریق آن امرار معاش می‌کرد، یک روز هنگام ظهر در حالی‌که خودرو مقابل منزل پارک شده بود و ۴ کودک در آن بازی می‌کردند آتش می‌گیرد.


اگر کسی از کنار خودرو عبور می‌کرد متوجه اتفاقات درون آن نمی‌شد و نمی‌دانست جان عده‌ای در خطر است.


هر لحظه امکان انفجار ون وجود داشت؛ دختربچه ۳ساله، پسر ۸ساله و دو نوجوان ۱۴ساله در مهلکه گرفتار شده بودند و هیچ راه گریزی وجود نداشت.


هرلحظه بر تازیانه‌های بی‌رحمانه‌ی شعله‌های آتش افزوده می‌شد.


تمام این ماجرا در ۳۰ دقیقه اتفاق می‌افتد، نیم ساعتی نفس‌گیر و جان سوز برای محمدطاها!


محمد طاها وقتی می‌بیند شعله‌های آتش زبانه می‌کشد برای باز کردن در خودرو اقدام می‌کند اما نمی‌داند کلید خودرو در آتش سوخته‌است؛ نا امید از پیدا کردن آن و دل‌هره‌ی از دست دادن دوستانش اورا برآن می‌دارد تا یک تصمیم جسورانه بگیرد، با میله‌ی آهنی شیشه‌های ون را می‌شکند و در را باز می‌کند.


ابتدا دختربچه ۳ ساله را در آغوش می‌گیرد و به سرعت از میان شعله‌های داغ آتش بیرون می‌آورد و بار دیگر به درون خودرو برمی‌گردد، اما این‌بار کار سخت‌تر شده است، فرش درون ون آتش گرفته و علاوه‌بر داغی آتش سیاهی دود چشمانش را هم می‌سوزاند.


به سمت برادر و ‌پسردایی‌اش می‌رود که نیمه‌جان در اثر گاز گرفته‌گی وسط ون افتاده‌اند؛ به سختی آن‌ها را صدا می‌زند و از میان آتش خارج می‌کند.


قهرمان ۸ ساله، آخرین کودک را هم از حریق نجات می‌دهد اما راه خروج از شدت و بزرگی زبانه‌های بی‌رحم آتش بسته شده است.


بهای خروجش از میان گداخته‌های داغ آهن شعله‌ور، سوخته‌گی عمیق ۲۰درصدی بر روی صورت ودستانش می‌شود.


 با پدرش آرمند تماس گرفتم تا جویای احوال کودک ناجی شوم.


 آرمند گفت: بعد از عمل جراحی ۵ ساعته که  در بیمارستان سوانح سوختگی صدرا بر روی صورت محمدطاها انجام گرفته، در آی‌سی‌یو بستری‌ است و  حالش خوب است.


 



پزشک معالج محمد طاها می‌گوید: تمام جراحی‌های لازم برای محمدطالاها را خودش به عهده می‌گیرد اما معتقد است روند درمان در کودکان بسیار پیچیده است؛ چراکه آن‌ها در حال رشد هستند و مدام پوست‌شان به ترمیم نیاز دارد و این کار را بسیار سخت و زمان‌بر می‌کند.


آرمند در مورد هزینه‌های درمان گفت : تمامی مخارج را بیمارستان  متقبل شده است و تا کنون هیچ هزینه‌ای بابت درمان فرزندش پرداخت نکرده است.  پدر قهرمان کوچک خرم بیدی، از کادر بیمارستان به‌خصوص تیم دلسوز پرستاری که همواره در این روزهای سخت درکنار محمدطاها بودند و بی‌وقفه خدمت کردند تشکر کرد.


آرمند، کارگری ساده است و سرپرست یک خانواده‌ی ۵ نفره که اگر یه روز سرکار نرود حتی هزینه‌ی شیرخشک نوزاد شیرخوارش را هم ندارد.


او در تمام مدت درمان پسرش، در بیمارستان در کنارش بوده و تنها یک خواسته دارد آن هم کمک برای پرداخت اقساط عقب افتاده‌اش است!


خالی از لطف نیست که در روزهای آغازین سال جدید مسئولان تنها به تماس‌های تلفنی اکتفا نکنند و سری به خانواده‌ی قهرمان ۸ ساله‌ خرم‌بیدی بزنند و جویای احوال و اوضاع‌شان شوند و گره‌ای از کارشان بازکنند.


کم هستند قهرمانانی که این چنین جسارت‌هایی دارند و ناباورانه دست به فداکاری‌هایی می‌زنند که انگشت حیرت را بردهان همگان می‌آورد؛ ارزش از خودگذشته‌گی را بدانیم و تقدیرشان کنیم.


انتهای پیام/۴۰۷۶/




انتهای پیام/

برچسب ها: بستری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته