دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 11:50

معاون اول رئیس‌جمهوری به کیش رفت/ جهانگیری: نقش مناطق آزاد را در اقتصاد مقاومتی نقشی پراهمیت است

معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه هفدهمین همایش صنایع دریایی و بازدید از برخی طرح و پروژه‌ها، صبح امروز (سه‌شنبه) وارد جزیره کیش شد.
کد خبر : 57335

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، استاندار هرمزگان و جمعی از مقامات ارشد محلی در بدو ورود اسحاق جهانگیری ه فرودگاه کیش از وی استقبال کردند.


معاون اول رئیس‌جمهوری قرار است تا ساعتی دیگر در هفدهمین همایش صنایع دریایی سخنرانی کند و پس از آن از جزیره هندورابی بازدید خواهد کرد.


بازدید از برخی پروژه‌های سازمان منطقه آزاد کیش شامل بندر تجاری جزیره، تصفیه‌خانه فاضلاب 1000 متر مکعبی، ترمینال در دست احداث فرودگاه و نیز محل ساخت نیروگاه جنوبی جزیره کیش از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یک روزه است.


معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در جلسه ای با حضور مدیران مناطق آزاد، با آنان در خصوص نقش این مناطق در اقتصاد مقاومتی گفت‌وگو خواهد کرد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، رئیس کل گمرک، دبیر هیأت دولت و رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم در این سفر معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.


جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه کیش در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم اظهار داشت: هفته وحدت را به مردم استان هرمزگان خصوصاً مردم جزیره کیش تبریک می‌گویم و امیدوارم که روز به روز شاهد وحدت و انسجام هر چه بیشتر در میان ملت ایران و شیعه و سنی باشیم.


جهانگیری شرکت در همایش صنایع دریایی را یکی از برنامه‌های سفر خود عنوان کرد و افزود: ایران از فرصت‌ ها و مزیت های فراوانی در صنایع دریایی برخوردار است و توسعه این صنعت باید همواره در دستور کار دولت باشد.


معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین نقش مناطق آزاد را در اقتصاد مقاومتی نقشی پر اهمیت دانست و گفت: در این سفر با مدیران عامل مناطق آزاد نشستی خواهیم داشت و در خصوص برنامه‌های توسعه و نیز موانع پیش روی مناطق آزاد گفتگو خواهیم کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته