دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1400 - 09:04
حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی:

اسلام ستون خیمه شرافت ملت است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اسلام ستون خیمه شرافت ملت است اگر ایستاده باشد کارساز است، باعث اقتدار و استقلال می‌شود پس بر ما واجب است دین را به‌عنوان ستون خیمه شرافت و عزت اسلامی خویش اقامه کنیم.
کد خبر : 573198
عباس محمدحسنی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش دوسالانه تکریم از وابستگان روحانی نیروهای مسلح استان کرمان با تبریک سال جدید، گفت: این گردهمایی روحانیت با هدف تجدیدعهد، شنیدن پیشنهادها و انتقادات و به‌منظور بازخوانی وظایف روحانیت در ارتباط با صیانت از نظام اسلامی برگزارشده است.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه روحانیت پرچم‌دار و پرچم یار نظام اسلامی است، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید: «من از اول مایل بودم روحانیت وارد مسائل اجرایی نشود اما به‌مرور زمان به این نتیجه رسیدم که به  بعضی‌ها قابل‌اعتماد نیستند بنابراین روحانیت باید در حفظ نظام اسلامی وارد کارهای اجرایی شده و به پرچم‌داری و پرچم یاری خویش ادامه دهد و در حکمرانی دینی نیز باید پرچم در دست روحانیت باشد.» حال برای اینکه ما را کنار بزنند گاهی می‌گویند حکومت ملاها یا آخوندی، هرچه می‌خواهند بگویند، اسمش را هر چه می‌گذارند بگذارند، روحانیت وظیفه‌اش این است که راه امام (ره) را ادامه دهد.


نماینده ولی‌فقیه در ارتش با تأکید بر اینکه حتماً سعی کنید حکومت و دین اسلام  را برپا کنید، تصریح کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید: ریسمان دو حالت دارد، ریسمان آویخته و افتاده. به تعبیر ایشان ریسمان افتاده مشکل خود را هم نمی‌تواند حل کند اما ریسمان آویخته هم مشکل خود را حل می‌کند و هم دیگران می‌توانند از آن گرفته و  بالا بروند. اسلام ستون خیمه شرافت ملت است اگر ایستاده باشد کارساز است، باعث اقتدار و استقلال می‌شود پس بر ما واجب است دین را به‌عنوان ستون خیمه شرافت و عزت اسلامی خویش اقامه کنیم.


وی ادامه داد: وقتی ملت فاقد یک حکمرانی مقتدر دینی باشد همه آنچه خوب است را از دست می‌دهد و همه مضرات به کشور تحمیل می‌شود.


حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی با تأکید بر اینکه اقامه حکومت اسلامی و حفظ نظام اسلامی بر روحانیت واجب است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای صیانت از این حکومتی است که پس از ۱۴ قرن و پس از خون‌دل‌هایی که لعل شده شکل‌گرفته است.


وی با بیان اینکه بر ما واجب است دین را در سراسر جهان اقامه کنیم، گفت: اصل بر آن است که حکومت اسلامی بر تمام زمین اقامه شود و نه‌فقط در ایران. آنچه رخ‌داده گام نخست است و به همین خاطر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) بیانه گام دوم را نشر دادند. باید در گام دوم کارهای بزرگ‌تری برای گسترش منطق حکومت اسلامی انجام دهیم.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه گفت: آن‌هایی که می‌گویند روحانیت را چه به سیاست و چه به داشتن حکومت آیا به پیامدهای نداشتن یک حکومت مقتدر اسلامی در دفاع از سرمایه‌های مادی و معنوی امت اسلام اندیشیده‌اند؟ اگر یک حکومت مقتدر اسلامی در کشورهای عراق و افغانستان بود آیا امریکا و کشورهای دیگر می‌توانستند به‌راحتی ثروت‌های زمینی و زیرزمینی این کشورها را غارت کنند؟


حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی مقدمه حفظ اسلام را داشتن حکومت مقتدر اسلامی دانست و تصریح کرد: دلیل اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند به خود اجازه دهند تا بدون هماهنگی وارد حریم هوایی، زمینی، دریایی ما بشوند اقتدار حکومت اسلامی در ایران است؛ اما همین دشمنان بدون اجازه به عراق و افغانستان می‌روند می‌نشینند و حتی به کاخ ریاست جمهوری آن‌ها نمی‌روند و رئیس‌جمهور آن‌ها را احضار می‌کنند و حرف‌های خودشان را به آن‌ها دیکته می‌کنند و آن‌ها هم نمی‌توانند چیزی بگویند چون فاقد اقتدارند.


نماینده ولی‌فقیه در ارتش وظایف روحانیت در صیانت از نظام اسلامی اظهار کرد: شرکت در انتخابات، حمایت از انقلاب، در صحنه بودن، روشنگری اقناعی درباره لزوم حفظ و ایجاد نظام اسلامی با استفاده از منابع نقلی و عقلی، حمایت قولی و فعلی از ولی‌فقیه به‌عنوان یکی از دستاوردهای نظام اسلامی، تبیین علمی آمیختگی دین و سیاست و خنثی‌سازی توطئه جدایی دین از سیاست با هدف سلطه بیگانه بر مقدرات کشور و تبیین بیانه گام دوم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین وظایف روحانیت در دفاع از نظام اسلامی است که باید با همت بلند به آن‌ها بپردازد.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخنان پایانی خود را به بیان جملاتی از امام خمینی (ره) و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در مورد صیانت از نظام اسلامی اختصاص داد و گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمایند «اگر اسلام را می‌خواهیم باید این جمهوری را حفظ کنیم. حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر (عج) اهمیتش بیشتر باشد چون اگر ولی‌عصر هم بودند برای حفظ نظام اسلامی سینه خود را سپر می‌کرد و خود را فدای اسلام می‌کردند مانند کاری که امام علی (ع) در صدر اسلام کردند»، حضرت آقا (مدظله‌العالی) هم می‌فرمایند «حفظ نظام از اوجب واجبات است. بزرگ‌ترین معروف‌ها در درجات اول عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی یعنی معروفی بالاتر از ایجاد و حفظ نظام اسلامی نداریم.»


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته