دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 12:18
مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو:

سازمان غذا و دارو برنج‌های وارداتی مشکل‌دار را مرجوع می‌کند

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: در صورت کوچکترین تردیدی درمورد صحت و سقم مشکل دار بودن برنج های وارداتی، این سازمان به عنوان یکی از مهمترین نهادهای ناظر بر ایمنی غذا، از صدور مجوز برای این محصول خودداری کرده و آن را به کشور مبدأ مرجوع می کند.
کد خبر : 57317

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها درمورد برنج‌های وارداتی گفت: سازمان غذا و دارو به مردم اطمینان می‌دهد که هر کالای سلامت محوری که از طریق گمرکات و به صورت قانونی وارد کشور می‌شود با حساسیت و دقت بالا از نظر عدم مغایرت با معیارهای بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی افزود: برنج‌هایی که توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی یا شرکت‌های دیگر وارد کشور می‌شوند قبل از حصول اطمینان از سلامت آنها، اجازه ورود به بازار نخواهند یافت.


مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان مجوز ورود تمام فراورده‌های سلامت محور از جمله برنج را به سطح عرضه صرفا پس از تایید و حصول اطمینان از سلامت آنها صادر می‌کند و آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته سازمان غذا و دارو که مورد تایید سازمان‌های بین المللی و اتحادیه اروپا هستند نیز در مناطق آزاد و همه استان‌ها فعالیت دارند.


هاشمی تاکید کرد: در صورت تایید نبود وجود کوچکترین مشکلی در محصولات است که مجوز ترخیص و مصرف صادر می‌شود.


وی گفت: مهمترین سیاست سازمان غذا و دارو، سلامت مردم و جامعه است و همواره این سیاست با جدیت و قاطعیت از سوی مدیران و دست اندرکاران سازمان غذا و دارو در حال انجام است و کوچکترین تخلف و تهدیدی در حوزه فراورده‌های سلامت قابل توجیه نخواهد بود.


برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر اخباری منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه اسناد جدید دریافتی، از توزیع و فروش چندین محموله برنج تاریخ مصرف گذشته و آلوده از انبارهای شرکت بازرگانی دولتی در سال جاری به ویژه در ایام محرم و صفر و عدم وصول بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان چک‌های فروش نسیه برنج خبر می‌دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد هاشمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته