دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 11:21

کمسیون امنیت ملی درباره محدودیت‌های آمریکا برای سفر به ایران به شورای عالی امنیت ملی نامه می‌نویسد

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قصد دارد نامه‌ای درباره قانون محدودیت سفر به ایران به شورای عالی امنیت ملی بنویسد و در آن بر لزوم اقدام فوری در واکنش به این قانون تاکید کند.
کد خبر : 57315

به گزارش گروه سیاسی آنا، خبرگزاری فارس د اعلام کرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) با هیئت رئیسه مجلس درباره ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران و کشورهای عراق، سودان و سوریه نشستی برگزار کرد.


بر اساس این گزارش، در این نشست ابلاغ این قانون مورد انتقاد شدید اعضا قرار گرفت و مقرر شد نامه‌ای از سوی کمیسیون به شورای عالی امنیت ملی نوشته شود.


به گزارش آنا، کنگره آمریکا طرحی را در قالب بودجه این کشور با عنوان «لغو برنامه تسهیل ویزا» به تصویب رسیده است که بر اساس آن اتباع 38 کشور که ورود به آمریکا نیاز به دریافت روادید ندارند، در صورت سفر به ایران در پنج سال گذشته نمی‌توانند از تسهیلات لغو روادید ورود به آمریکا بهره‌مند شوند.


شماری از مقام‌های ایرانی این مصوبه را که یک‌شنبه گذشته به امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، رسیده است، ناقض برجام تلقی کرده‌اند اما جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، همتای ایرانی‌اش، به او اطمینان داد که واشنگتن به توافق برجام متعهد است و همچنین دولت آمریکا امکان تعلیق اجرای این مصوبه را دارد. کری همچنین از امکان صدور روادید ده‌ ساله تجاری به عنوان راهکاری برای رفع نگرانی بازرگانان در سفر به ایران سخن گفت.


نظارت بر اجرای برجام بر عهده شوراری عالی امنیت ملی است که این شورا هیاتی را برای این منظور تشکیل داده است


به گزارش فارس قرار است در نامه‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شورای عالی امنیت ملی بر صدرو دستورهای لازم برای جلوگیری از اجرای این قانون و عکس العمل شدید به‌ آن، از سوی مسئولان ایرانی تاکید شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته