دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1400 - 11:32
درخشان در گفت‌وگو با آنا:

خورشیدی را خیلی زود قضاوت نکنیم/ او هم مانند دیگران با سفارش برگزیده شده است

سرمربی پیشین تیم پرسپولیس گفت: مجتبی خورشیدی مانند دیگر افرادی که پست گرفته‌اند سفارش شده و بهتر است او را خیلی زود قضاوت نکنیم.
کد خبر : 572988
مجتبی خورشیدی

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است. خورشیدی به دلیل اینکه سابقه چنین مسئولیتی را در کارنامه ورزشی خود نداشته است، با انتقادهای زیادی مواجه شده و بسیاری معتقدند او برای تصدی پست سرپرستی تیم ملی سفارش شده است.


حمید درخشان در واکنش به انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: مگر تا الان کسانی که پست سرپرستی تیم ملی فوتبال را به عهده گرفته‌اند تا چه اندازه تجربه چنین مسئولیتی را در کارنامه خود داشته‌اند که حالا انتظارات از خورشیدی بسیار بالا رفته است. او مسئولیت‌های مختلفی از مربیگری گرفته تا آنالیزوری و سرپرستی در تیم‌های مختلف داشته و به نظرم از جنس فوتبال است.


وی ادامه داد: بسیاری افراد بدون آنکه سابقه‌ای داشته باشند به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال انتخاب شدند و اصلاً در چنین جایگاهی نبوده‌اند. ضمن اینکه بسیاری از بزرگان فوتبال ما اگر به آنها چنین پستی پیشنهاد می‌شد ممکن بود قبول مسئولیت نکنند. بهتر نیست به خورشیدی فرصت دهیم تا توانایی‌های خود را نشان دهد؟


سرمربی سابق تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: در خبرها خواندم که عنوان شده بود خورشیدی از ماشین‌سازی اخراج شده و پس از ناکامی در این تیم تبریزی به سرپرستی تیم ملی فوتبال رسیده است. چنین موضوعی صحت ندارد. خورشیدی توافق ابتدایی با ماشین‌سازی کرد و وقتی شرایط مهیا نبود، از این تیم جدا شد. اصلاً فرصت بازی برای تیم ماشین‌سازی ایجاد نشد که کارنامه‌ای از آن برای خورشیدی باقی بماند و بر اساس آن برکنار شود.


وی یادآور شد: من فردی را می‌شناسم که تاجر بود و سرپرست تیم ملی فوتبال شد اما صدای هیچ‌کس درنیامد. بهتر است ما فوتبالی‌ها به هم کمک کنیم. مگر تمامی افرادی که سرپرست تیم ملی فوتبال شدند، بازیکن سابق این تیم بودند یا اینکه با تجربه مدیریتی مشابه به چنین پستی رسیده‌اند. بار دیگر می‌گویم خورشیدی باید عملکردش مشخص شود تا بتواند مورد قضاوت قرار گیرد و نباید خیلی زود او را مورد قضاوت قرار دهیم.


درخشان درباره اینکه بسیاری معتقدند پست سرپرستی فدراسیون فوتبال برای خورشیدی به این دلیل زیاد است که او در بسیاری از سمت‌های قبلی خود سفارشی صاحب سمت شده، تصریح کرد: مگر افراد دیگری که در پست‌های مختلف برگزیده می‌شوند سفارش نمی‌شوند؟ بدون شک خورشیدی هم مانند دیگران سفارش شده و پس از مذاکراتی که انجام داده، برایش حکم صادر کرده‌اند. اگر منطقی و صحیح نگاه کنیم، خورشیدی که دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی است و تا حدود زیادی بر زبان انگلیسی تسلط دارد، می‌تواند مسئولیت سرپرستی تیم ملی فوتبال را اجرایی کند. به نظرم بزرگ‌ترین ایراد خورشیدی این است که آدم سالمی بوده و هر کسی که سالم کار می‌کند، با انتقادات زیادی مواجه می‌شود. او اگر آدم ناسالمی بود، بعد از این همه سال حضور در فوتبال، مستأجر نبود.


وی یادآور شد: در بسیاری انتقادهایی که به خورشیدی شده دیدم نوشته‌اند او از سوی بازیکنان تیم ملی فوتبال تحویل گرفته نمی‌شود و برای وی تره هم خرد نمی‌کنند. مگر قرار است خورشیدی در مسائل فنی تیم ملی دخالت کند و ارنج تیم را مشخص کند؟ وظیفه او این است که امور اداری را به بهترین شکل انجام دهد. شرایط آماده‌سازی تیم ملی که شامل زمین چمن تمرین، هتل، تغذیه، ترابری و دیگر مسائل است بر عهده سرپرست تیم ملی است. قطعاً توانایی‌های لازم در خورشیدی دیده شده که برایش حکم صادر کرده‌اند و بهتر است پس از آنکه وظایفش را انجام داد مورد قضاوت قرار بگیرد. شک نکنید اگر خورشیدی نتواند در مسئولیتی که به او داده شده به درستی انجام وظیفه کند، انتقادات بر وی وارد است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته