دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1400 - 02:58

راهنمای ثبت اطلاعات در سامانه املاک

سامانه ملی املاک و اسکان کشور برای دریافت خوداظهاری اطلاعات ملکی و اقامتی اشخاص راه‌اندازی شده و برای ورود به این سامانه باید شماره تلفن همراه مالک با کدملی دارنده ملک و صاحب سیم‌کارت مطابقت داشته باشد.
کد خبر : 572890
کرونا+و+مسکن.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،  سامانه ملی املاک و اسکان کشور برای دریافت خوداظهاری اطلاعات ملکی و اقامتی اشخاص راه‌اندازی شده و برای ورود به این سامانه باید شماره تلفن همراه مالک با کدملی دارنده ملک و صاحب سیم‌کارت مطابقت داشته باشد. همچنین مستاجران نیز باید با استفاده از سیم‌کارت به نام خود وارد این سامانه شوند و اطلاعات محل اقامت خود را ثبت کنند.


البته سامانه املاک و اسکان با اتکا به بانک اطلاعاتی وزارت راه و شهرسازی، پس از درج کدملی فرد، لیست املاک متعلق به او را نمایش می‌دهد؛ اما احتمال نمایش املاک واگذار یا فروخته شده و حتی تکراری نیز در این سامانه وجود دارد که کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه‌های موجود، این اطلاعات را اصلاح کند.


مستاجران نیز برای ثبت اطلاعات محل اقامت به مشخصات اصلی ملک نظیر متراژ دقیق، کد نوسازی ملک، کدملی و شماره تلفن همراه مالک نیاز دارند که بخشی از آنها در اجاره‌نامه رسمی نوشته شده و مابقی از طریق سند، قبض عوارض سالانه ملک یا با سوال از مالک قابل‌ دریافت است.


در سامانه ملی املاک و اسکان، انتخاب کاربری ملک اعم از مسکونی، تجاری و اداری نیز به اظهارکننده واگذار شده است و باید مطابق با عنوان ملک در سند اصلی ثبت شود. در بخش دیگری، اگر مالک در واحد مسکونی تحت‌ تملک خود سکونت نداشته باشد، باید گزینه «شخص دیگری در آن ساکن است» را انتخاب کرده و مشخصات ساکنان ملک را در سامانه درج کند. همچنین اگر فردی، املاکی دارد که در لیست ارائه شده از سوی سامانه درج نشده، باید با انتخاب گزینه افزودن ملک جدید، مشخصات آن را ثبت کند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته