دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 12:06
کوه‌گردی عنوان کرد

دعوت واحد بوشهر از صاحبان ایده‌ نو برای حضور در مراکز رشد و واحدهای فناور

معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر گفت: از تمامی کسانی که با دارای ایده‌های نو هستند، دعوت می‌کنیم تا با حضور در مراکز رشد و واحدهای فناور ضمن ارائه طرح‌های خود، از حمایت‌های دانشگاه برخوردار شوند.
کد خبر : 57287

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، دکتر اسماعیل کوه‌گردی در همایش بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر واحد بوشهر با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، تصریح کرد: دانشگاه متولی فرهنگ و سرچشمه تراوش دستاوردهای پژوهشی در هر جامعه‌ای است که باید با شناخت و گسترانیدن نخبگان باعث رونق و شکوفایی جامعه شود.


عضو هیأت علمی واحد بوشهر افزود: امروز مسئولیت خطیری بر دوش ما در این حوزه نهاده شده است چرا که پرچمی را در حوزه پژوهش و فناوری به دست گرفته‌ایم که سال‌ها در دست بزرگوارانی به حرکت درآمده و به شکوفایی رسیده و اکنون کانون توجه قرار گرفته که روزی نهالی نو پا بود.


کوه‌گردی با تأکید بر ظرفیت‌های بالای پژوهشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پزوهش و نوآوری خلاقانه قلب تپنده هر جامعه است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از هیچ تلاش و کوششی برای پیشرفت برنامه‌های پژوهشی استان کوتاهی نخواهد کرد.



وی با تأکید بر آینده نگری در فعالیت‌های پژوهشی تصریح کرد: حوزه پژوهش زودبازده نیست و هدف آن ایجاد راهکار و خلق ایده‌های نو و مبتکرانه است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم با بیان اینکه امر پژوهش یکی از زیربناهای عصر امروز است، گفت: برای اینکه بتوانیم یک برنامه راهبردی را در جامعه دنبال کنیم نیاز به دانش داریم و پایه و اساس دانش، پژوهش است.


ماحوزی: تقریبا هشت سال حوزه پژوهش فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تعطیل بود و مجددا بهار سال گذشته به همت دکتر عاشوری‌نژاد که عضو هیأت علمی واحد بوشهر و نیز به عنوان مشاور پژوهش مدیرکل پژوهش در اداره کل فرهنگ و ارشاد، پژوهش جان تازه‌ای گرفت و تا کنون توانسته‌ایم دو شماره فصلنامه فرهنگ بوشهر را منتشر کنیم

حمیده ماحوزی، جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را حائز اهمیت برشمرد و با تأکید بر اینکه باید به اصل دانش و به اصل پژوهش توجه شود. در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کار پژوهشی را نه به میزانی که در سطح دانشگاه اجرا می‌شود اما در حد بضاعت در دستور کار داریم.


وی افزود: تقریبا هشت سال حوزه پژوهش فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تعطیل بود و مجددا بهار سال گذشته به همت دکتر عاشوری‌نژاد که عضو هیأت علمی واحد بوشهر و نیز به عنوان مشاور پژوهش مدیرکل پژوهش در اداره کل فرهنگ و ارشاد، پژوهش جان تازه‌ای گرفت و تا کنون توانسته‌ایم دو شماره فصلنامه فرهنگ بوشهر را منتشر کنیم.


ماحوزی با بیان اینکه متاسفانه بودجه پژوهشی ناچیز است، گفت: در حد بضاعت سعی کردیم نور پژوهش را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر روشن نگه داریم و معتقدیم که کار پژوهشی باعث روشنایی، پویایی و حرکت در هر ارگان و دستگاهی می‌شود و ما باید در این حوزه با جدیت تلاش کنیم.


وی با تأکید بر اینکه پژوهش تأثیر مستقیمی در پیشرفت جامعه دارد، اظهار کرد: یکی از زیر بناهای پژوهش یاددهی و یادگیری است و نیاز است در آموزش و پرورش هم به مقوله پژوهش به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش توجه شود.


ماحوزی ادامه داد: ما سعی کردیم در این مسیر گام‌های مؤثری برداریم که اولین اقدام تشکیل گروه پژوهشی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزایش سرانه مطالعه و برپایی نمایشگاه کتاب در استان بود چرا که معتقدیم حضور دانشجویان و دانش آموزان، اساتید و آحاد جامعه در نمایشگاه کتاب و دیدن کتاب، خود نوعی آموزش به فرزندان است که حتی با ورق زدن کتاب خود را برای مطالعه آماده می‌کنند.



وی دیگر اقدام مهم این اداره کل را شرکت در طرح پایتخت کتاب معرفی و تشریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری سازمان‌های دیگر استان از قبیل استانداری، فرمانداری، دانشگاه‌ها و.... در سال گذشته با ارائه هجده موضوع و ۳۵ تفاهم‌نامه در این طرح حضور یافتیم که مفتخریم ۵ طرح استان بوشهر جزء طرح‌های بر‌تر کشور انتخاب شد که از این ۵ طرح، ۳ طرح نیز به عنوان برگزیده کشوری برای سازمان یونسکو ارسال شد.


در پایان این مراسم از استادان دکتر سید احمد حسینی کازرونی، دکتر سعید یزدانی در گروه علوم انسانی، دکتر محمدرضا شهبازی، خانم دکتر اشرف سلطانی نیا در گروه هنر و معماری، دکتر حسین اسماعیلی، دکتر داریوش جعفری در گروه فنی مهندسی، دکتر ابراهیم حیدری، دکتر سرخوش صدیقی چهار برج در گروه علوم پایه و نیز ازکارکنان حوزه پژوهش و فناوری آقایان سیدوحید ریاضی، داود درخشان، سید باقر فرهی، سهراب کواری و خانم‌ها محبوبه نصوری و معصومه مهدوی شکیب با اهدا لوح و شاخه گل قدردانی و تجلیل شد.


همایش بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر با حضور دکتر حسین سعدآبادی مدیر پژوهش و فناوری واحد بوشهر، روسای واحد‌ها و مراکز آموزشی استان، مدیران و رؤسای دانشکده‌های واحد بوشهر و جمع کثیری از استادان و دانشجویان و نیز کارکنان این حوزه معاونتی در آمفی تئا‌تر دانشکده علوم انسانی واحد بوشهر برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته