دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 11:47

آغاز به‌کار تشکل اسلامی سیاسی دانشجویی «طرحی نو» در واحد شاهرود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: معتقدیم دانشگاه جایگاهی برای نشاط سیاسی است و دانشجویان باید به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پویا و سرزنده باشند تا جامعه به سمت نشاط و پویایی حرکت کند.
کد خبر : 57280

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، دکتر سیدحسین بدیعی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی و آیین افتتاح دفتر تشکل سیاسی اسلامی دانشجویی طرحی نو در این جلسه که از سوی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برنامه ریزی شده بود با ارائه آماری از دستاوردهای علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از محصولات فرهنگی انقلاب اسلامی خواند.


وی افزود: زمانی که در کل کشور تعداد ورودی دانشگاه‌ها به بیش از یکصد هزار نفر نمی‌رسید و خیل مشتاقان تحصیل در پشت کنکور می‌ماندند با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و تایید حضرت امام خمینی (ره) و پشتیبانی حضرت آیت الله خامنه‌ای این دانشگاه شکل گرفت.


بدیعی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم جزو واحدهای اولیه‌ای بود که در سال ۶۱ با دورشته کار خود را آغاز کرد و اکنون با داشتن ۲۰۰ رشته تحصیلی به عنوان بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی در استان سمنان محسوب می‌شود.



بدیعی بیان کرد: دانشگاه آزاد شاهرود اولین واحد دانشگاهی بود که واحد علوم و تحقیقات در آن مصوب شد که البته با درایت مدیریت جدید دانشگاه قرار شد، علوم و تحقیقات در واحد دانشگاهی ادغام شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکید کرد: در یک ماه حضورم در واحد شاهرود تمرکز را بر روی بیمارستان دانشگاه گذاشتم تا از رکود خارج شود و با عقد قراداد با پزشکان متخصص توانستیم اشغال تخت متوسط را به بالای ۶۰ درصد برسانیم چون معتقدیم نقطه قوت آموزش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در همین مرکز درمانی است و باید روز به روز بر کیفیت آن افزوده شود.


وی گفت: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود واحدی با درجه جامع است که تمامی استانداردهای لازم برای آموزش و پژوهش را داراست.



بدیعی گفت: برنامه ما این است که نسبت استاد به دانشجو را به عدد ۱ به ۲۵ برسانیم و این برای حوزه آموزش تعریف شده تا به این مهم در راستای کیفی سازی آموزش دست یابیم.


وی از دانشجویان تشکل دانشجویی جدید این دانشگاه به نام «طرحی نو» تشکر کرد و گفت: من شاهد بودم که دانشجویان خیلی وقت گذاشتند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوزهای لازم برای فعالیت این تشکل را اخذ کنند و امیدوارم بر طبق ضوابط و قوانینی که معین شده فضای پویایی را در دانشگاه به وجود بیاورند چرا که معتقدیم دانشگاه جایگاهی برای نشاط سیاسی است و دانشجویان باید به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پویا و سرزنده باشند تا جامعه به سمت نشاط و پویایی حرکت کند یعنی دانشگاه پویا جامعه پویا را رقم خواهد زد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با تاکید بر انتخابات پیش رو از تشکل‌های سیاسی اسلامی، بسیج دانشجویی و نهادهای فرهنگی دانشگاه خواست تا در پویایی هر چه بیشتر فضای حاکم بر این ایام تلاش مضاعفی داشته باشند و بیان کرد: تشکل‌ها نقش مهمی را در شرکت حداکثری دانشجویان در انتخابات دارند و شما دانشجویان به عنوان قشر نخبه جامعه مسیرهای فکری جامعه را به بهترین نحو می‌توانید رقم بزنید.



در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به پرسش های دانشجویان پاسخ داد و به اتفاق هیات رئیسه این دانشگاه در آیین افتتاح دفتر و آغاز بکار تشکل اسلامی سیاسی دانشجویی "طرحی نو" شرکت کرد و بدین ترتیب فعالیت این تشکل بطور رسمی آغاز شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته