دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1393 - 14:20

قدردانی خطیب جمعه تهران از مواضع رئیس‌جمهوری درباره مذاکرات هسته‌ای

حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به سفر رئیس جمهوری به قم و انجام مراحل نهایی مذاکرات هسته‌ای، گفت: از رئیس‌جمهوری برای ابراز مواضع روشن و صریح درباره مذاکرات هسته‌ای تشکر می‌کنم.
کد خبر : 5728

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: در این مرحله حساس مذاکرات هسته‌ای که آخرین گام‌ها برداشته می‌شود، خدا را شکر می‌کنیم که رئیس‌جمهوری در جوار مرقد شریف کریمه اهل بیت و در میان کارشناسان مذهبی شهر قم، مواضع روشن و امیدوار کننده‌ای را اعلام و تأکید کرد که ایران تحقیر، تعطیل و ادامه تحریم‌ها را نمی‌پذیرد.


امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنان‌شان درباره مذاکرات هسته‌ای گفتند که غربی‌ها به چانه‌زنی عادت دارند و حتی 60 سال است که فلسطین تحت اشغال رژیم غاصب صهیونیستی است؛ اما هنوز آنها چانه می‌نند ولی اسرائیل خراب می‌کند و از طرف دیگر این مذاکره همچنان ادامه دارد و به جایی نخواهد رسید.


وی افزود: رهبری در این سخنان تأکید کردند که اگر اینگونه باشد باید کلیات و جزئیات یکجا رفع شود، اما آنان می‌خواهند وقت‌کشی کنند و جلوی عزت کشور ما را بگیرند که این درست نیست و تمامی تحریم‌ها باید لغو شود.


صدیقی، تأکید کرد: مذاکرات باید در یک مرحله انجام شود و در همین یک مرحله تمام تحریم‌ها لغو شود، آنها بر اساس منطق و قانون بین‌المللی حق دخالت در امور داخلی ما و تعیین میزان نیاز کشور ما به سوخت را ندارند. این مسائل مربوط به دوران استعمار آنهاست ولی حالا دوران بیداری، استقلال، رشد و ترقی ماست که به سمت فتح قله‌های پیروزی می‌رویم و جزو الگوها و سرآمدها هستیم.









مذاکرات باید در یک مرحله انجام و تمام تحریم‌ها لغو شود.



امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه «باید آب سنگین اراک، تعطیل نشدن فوردو و تأمین نیازهای ایران در غنی‌سازی بر حسب تشخیص کارشناسان داخلی باشد»، گفت: این مسائل خاص عموم مردم ماست زیرا مسئله هسته‌ای نه تنها عنوان ملی بلکه عنوان اعتقادی دارد و ملت ما هرگز به کمتر از این مسائل رضایت نخواهد داد.


وی در ادامه با اشاره به سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: رهبر انقلاب با تاکیدات فراوان و در جلسات علمی و عینی راه و چاه را به مسئولان اعلام کردند و توقع مردم این بود که در این یک سال قدم‌های قابل ملاحظه‌ای در راستای تحقق این سیاست‌ها برداشته شود.


دولت و مجلس باید حذف اتکا به نفت را در برنامه‌های خود بگنجاند


صدیقی با بیان اینکه «دولت و مجلس باید حذف اتکا به نفت را در برنامه‌های خود بگنجاند»، اظهار کرد: اقتصاد متکی به نفت با استقلال ما سازگار نخواهد بود و دشمن با بالا و پایین کردن قیمت نفت می‌تواند ما را دچار ضرر کند، از این رو اتکا به منابع زیرزمینی را راهی نامناسب برای اداره کشور است و در حال حاضر ما نیازمند اتکا به سرمایه‌های رو، زمینی هستیم و باید جوانان را کاری بار آورد و اتکاء ما باید به نبوغ، ابتکار و ایفای نقش میلیون‌ها جوان تحصیلکرده باشد.


خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه «باید رونق تولید و بازار در راس برنامه‌های دولت و مجلس قرار گیرد»، گفت: وقتی مالیات دارای سیستم درستی باشد و مردم ما به صورت شرعی مالیات پرداخت کنند عمده مسائل کشور حل خواهد شد،


تحقق اقتصاد مقاومتی به شعار، تشکیل کنگره و تیتر روزنامه‌ها نیست


وی با بیان اینکه «تحقق اقتصاد مقاومتی به شعار، تشکیل کنگره و تیتر روزنامه‌ها نیست»، تصریح کرد: این مسئله مدیریت جهادی و فردی را می‌خواهد که مرد میدان بوده و نیازسنجی کشور را به طور صحیح انجام دهد و راهی برای جذب جوانان پیدا کند، تحقق این سیاست‌ها با جریان‌گرایی و حکومت صنفی ممکن نیست و این مسئله که فقط یک گروه خاص در منصب‌های مختلف قرار بگیرد، صحیح نیست.


صدیقی، در ادامه به مسئله امور تربیتی در آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: امور تربیتی در مدار از ابتکارات شهیدان رجایی و باهنر است و ما اعتقاد داریم اسلام برای اداره زندگی بشریت آمده و این دو شهید بزرگوار نیز برای این مسئله درد دین داشتند.


جدا شدن مسائل تربیتی از آموزش در مدارس کار صحیحی نیست


امام جمعه تهران با بیان اینکه "جدا شدن بحث تربیتی از آموزش در مدارس کار صحیحی نیست"، عنوان کرد: باید در کتب تجدید نظر شود و مسائل مختلف دینی و عقیدتی در آنها لحاظ شود، نباید موضوع تربیت و تعلیم را از یکدیگر جدا کرد و تمام معلمان ما باید مربی بوده و دین و استقلال‌خواهی را به جوانان و فرزندان ما یاد بدهند.


خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگر از خطبه‌های خود، به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) توسط سپاه پاسداران در محدوده تنگه هرمز اشاره کرد و افزود: سپاه در مرزهای جغرافیایی در کنار نیروهای مسلح پیروزی‌های بزرگی را آفرید و نشان داد اگر مدیریت جهادی وجود نداشته باشد نمی‌توانیم پیروز شویم.


خواب بیهوده دشمنان ایران هیچ‌گاه تغییر نخواهد شد


وی با بیان اینکه «هر جا تهدیدی برای راه انقلاب و شهدا پیش بیاید سپاهیان جان بر کف در مقابل آن حاضر می‌شوند»، گفت: رزمایش سپاه پیامی به دشمنان ما دارد که می‌گوید خواب بیهوده‌ای نبینند زیرا این خواب‌های بیهوده هیچگاه تغییر نخواهد شد.


صدیقی، با بیان اینکه «این رزمایش، پیامی مبنی بر آرامش و امنیت به مردم جامعه دارد»، اضافه کرد: پیام دیگر رزمایش سپاه به کشورهای دیگر همسایه است که آنها برای حفظ‌ امنیت خود نیازی به حضور نیروهای معاند ندارد.








حکومت اسلامی باید درهای جهنم را سد کند. فحشا ،رشوه، کارنکردن و حقوق گرفتن، بیکار گذاشتن جوانان و اینکه آنان را به سبکی بار بیاوریم که به درد جامعه نخورند، همان درهای جهنم است

به گزارش آنا، خطیب جمعه تهران همچنین در خطبه اول خود با دعوت خود و مردم به تقوا الهی و دینداری، اظهار کرد: وظیفه حکومت است که درهای جهنم را سد کند. فحشا ،رشوه، کارنکردن و حقوق گرفتن، بیکار گذاشتن جوانان و اینکه آنان را به سبکی بار بیاوریم که به درد جامعه نخورند همان درهای جهنم است و وظیفه حکومت است که درهای جهنم را سد کند.


وی تأکید کرد: دولت اسلامی باید به واقع دولت اسلامی باشد نه آنکه پیاده‌کننده فرمول غرب در کشور باشد .کاغذبازی، توسعه تشکیلات و تشریفات از ارزش‌های اسلامی نیست. تقوا اقتضا می‌کند در صحنه‌های مختلف در پناه ولایت مجهز شویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته