دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 10:41
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد

120 باغ باقیمانده در منطقه شمیران در معرض تهدید هستند/ فاصله مردم منطقه 1 از ایستگاه مترو بزرگترین دغدغه این محله است

دبیر هیئت رئیسه شورایاری منطقه یک با حضور در صحن علنی شورای شهر فاصله 6 تا 8 کیلومتری مردم در این منطقه با اولین ایستگاه مترو را بزرگترین دغدغه و مشکل این منطقه دانست و گفت:‌ حفاظت از 120 باغ باقیمانده در محله شمیران یکی دیگر از دغدغه شورایاران این منطقه است.
کد خبر : 57274

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا امروز صبح دویست و هجدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران ساعت 8:30 آغاز به کار کرد. در ابتدای این جلسه مهدی چمران شهادت سمیر قنطار را تسلیت گفت و پس از آن بر اساس مصوبه از قبل تعیین شده مبنی بر اینکه هر 15 روز یکبار شورایاری ها مسائل مربوط به منطقه خود را می توانند در صحن علنی مطرح کنند، دبیر هیئت رئیسه شورایاری منطقه یک در جایگاه حاضر شد تا مشکلات و مسائل مربوط به این منطقه(شمیران) را به استحضار اعضای شورای شهر برساند.


سید مهدی اعرابی با بیان اینکه حدود 500 هزار نفر در قالب 27 محله در منطقه یک زندگی می کنند اظهار کرد: از سه هزار و 540 شورایاری که در سطح تهران خدمت می کنند 80 نفر دارای مدرک phd و 354 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند که از این تعداد حدود 15 نفر از کسانی که دارای مدرک دکترا و 25 نفر از کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند در شورایاری منطقه یک خدمت می کنند.


وی افزود: در شورایاری منطقه یک ترکیبی است از استادان دانشگاه، وکلا، یک نماینده مجلس، پزشکان و ... در حال فعالیت هستند. به جز یک محله از 27 محله منطقه یک تمامی محله ها دارای هیئت امنا نیز هستند و به حساب این هیئت امناها حداقل مبلغی واریز شده است تا بتوانند مسائل مربوط به منطقه خود را رصد کنند. در واقع می توان گفت پارلمان شهری در سطح منطقه یک در حال شکل گیری است.


دبیر هیئت رئیسه شورایاری منطقه یک با بیان اینکه فرماندار شمیران در تمام جلسات حضور دارد عنوان کرد: مصوباتی که در شورایاری ها به تصویب می رسد بسیار محکم و قابل اجرا است همینطور شهردار منطقه یک که فردی شورایار باور و مردم دوست است در تمام جلسات حضور دارد.


وی با بیان اینکه بخشنامه 13 ماده ای تقریباً در منطقه یک به طور کامل اجرایی شده است اضافه کرد: یکی از مشکلات مردم در منطقه یک ادامه مترو تجریش به غرب و شمال غرب به شمیران است زیرا همه می دانیم که زمین در شمیران گران است و تملک آن دشوار خواهد بود.


وی با بیان اینکه مردم غرب منطقه یک حدود 6 تا 8 کیلومتر با اولین ایستگاه مترو فاصله دارند تصریح کرد: ادامه خط مترو در منطقه یک برای مردم شمیران از نان شب هم واجب‌تر است.


اعرابی حفاظت از باغ‌های باقیمانده در شمیران را یکی دیگر از مشکلات این منطقه معرفی کرد و گفت: در ‌منطقه یک، 120 باغ داریم که در معرض خطر هستند و نگاه طماعان طبیعت بر روی این باغ‌ها حاکم است. حدود 10 باغ تا امروز به تملک درآمده و 110 باغ دیگر باقیمانده است.


دبیر هیئت رئیسه شورایاران منطقه یک با بیان اینکه در این منطقه هیچ یک از کسانی که در حال ساخت و ساز هستند به محدوده 30 درصد زیرساخت رضایت ندارند گفت:‌ زیرساخت های شمیران مورد هجوم واقع شده است، همینطور خطوط انرژی در این منطقه مربوط به 50 سال پیش است و برای بازسازی آن به افزایش اعتبارات نیاز است.


اعرابی با تأکید بر این موضوع که برج سازی در منطقه یک در پایش طرح تفضیلی باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد اضافه کرد: سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چرا درآمدهای شمیران در این منطقه کمتر هزینه می شود؟


وی مسائل ترافیکی در این منطقه را پیچیده تر از دیگر مناطق شهر تهران دانست و افزود: زمین گران در منطقه یک باعث شده ما مجبور شویم طرح تفضیلی موجود را همین گونه که هست ادامه دهیم در حالی که در منطقه یک معابر و شبکه های ترافیکی مناسبی وجود ندارد. از شرق تا غرب شمیران تمام محله ها با مشکل ترافیک روبرو هستند.


دبیر هیئت رئیسه شورایاری منطقه یک با بیان اینکه ضریب تملک اتومبیل در منطقه یک، حدود 1/1 است اضافه کرد: توسعه فضاهای زیرسطحی و همچنین تکمیل کمربند سبز تهران باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین بافت های فرسوده و اسکان های غیر رسمی در این منطقه باید اصلاح شوند.


اعرابی اصلاح نام محلات شمیران را یکی دیگر از دغدغه مردم این منطقه دانست و گفت:‌ امروز خانه های مرحوم آل احمد، نیما یوشیج، مرحوم انتظامی و مرحوم حسن حبیبی در دست تملک است که این اقدام مناسبی بوده است.


پس از پایان صحبت های اعرابی، چمران در خصوص اتصال خط سه مترو به خط یک توضیح داد: اتصال این دو خط به یکدیگر ابلاغ شده و باید اجرایی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته