دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر: پژوهش عملیاتی و تبدیل علم به ثروت، نیاز امروز کشور است

آیین گرامیداشت هفته پژوهش وتجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با حضور اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان، دانشجویان و جمعی از محققان و پژوهشگران در این دانشگاه برگزار شد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در این مراسم تاکید کرد که پژوهش عملیاتی و تبدیل علم به ثروت، نیاز امروز کشور است.
کد خبر : 57269

به گزارش خبرنگار آنا، وحید خطیبی پژوهش کاربردی را حلقه مفقوده در کشور دانست و گفت: کشور ما در زمینه تولید مقالات علمی در رتبه بسیار خوبی قرار دارد ولی در زمینه ارتباط با صنعت و تبدیل علم به ثروت و عملیاتی کردن پژوهش‌های کاربردی باید بیشتر تلاش شود.


وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و سطح کلان دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در اولویت قرار گرفته افزود: پژوهش عملیاتی و تبدیل علم به ثروت، نیاز امروز کشور است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به افتخارات علمی و پژوهشی این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با ثبت 33 اختراع و ارائه مقالات متعدد در مجامع علمی داخلی و بین‌المللی توانسته‌اند این دانشگاه را به یکی از مراکز تحقیقاتی مبدل کنند.


در ادامه این آیین، عضو هیات علمی دانشگاه نیز به تاکید دین مبین اسلام به کسب علم و دانش اشاره کرد و گفت: پژوهش، پیاده کردن و کاربردی کردن علم است.


علی اصغر صادقی با اشاره به اینکه تمدن امروز اروپا و آمریکا مرهون اسلام و متفکران مسلمان است گفت: تمامی تعالیم قرآن کریم و مبانی اسلام مبتنی بر عقل است.


عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید براینکه برای داشتن جامعه‌ای موفق، باید علم به عمل تبدیل شود افزود: علم اگر با معنویت همراه شود، پایدار و ماندگار خواهد بود ولی علم بدون اخلاق و معنویت، فانی است.


در ادامه این آیین از استادان و دانشجویان پژوهشگر و محقق دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته