دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 10:03
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج :

پژوهش نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.
کد خبر : 57260

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا چمکوری در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با رویکرد پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد، اظهار کرد: باوجود اعتراف و اذعان نسبت به اهمیت مقوله پژوهش، این حوزه با دشواری‌های ساختاری و عملکردی فراوانی مواجه است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: در سال‌های اخیر برای تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی در اولویت قرار گرفته است.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج نیز در همین راستا همکاری و حمایت همه‌جانبه خود را از تمامی پژوهشگران عرصه اقتصاد دانش‌بنیان اعلام می‌دارد.


چمکوری یادآور شد: در دانشگاه آزاد اسلامی خورموج تعداد ۳۸ رشته فعال است که اکنون یک هزار و ۱۳۵ دانشجو در حال تحصیل هستند و تاکنون ۲ هزار و ۵۳۰ دانشجو از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند.


وی ادامه داد: اعضای هیات‌علمی این دانشگاه در سال گذشته ۱۶ مقاله در همایش‌های معتبر علمی ارائه دادند و ۱۰ مقاله طی یک سال گذشته در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.


مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خورموج نیز در این همایش گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های اقتصادی وابسته به آن، یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.


حسن قائدی افزود: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، بر اساس نیازسنجی که صورت گرفته و تشخیص ضرورت جامعه دانشگاهی و دولتمردان برای تأمین نیازهای اصلی و ضروری کشور و قطع وابستگی به بیرون است بنابراین حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج آماده هر نوع همکاری با علاقه‌مندان این عرصه است.


وی ادامه داد: سال گذشته تعداد چهار طرح پژوهشی پایان یافت و اکنون تعداد هشت طرح پژوهشی در دست اجراست و یک طرح‌ پژوهشی برون‌دانشگاهی نیز داریم.


در پایان ضرغام حیدری به‌عنوان پژوهشگر بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی خورموج معرفی و همچنین از سه نفر از دانشجویان پژوهشگر عضو باشگاه پژوهشگران جوان تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته