دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1400 - 13:41
مرکز تحقیقات آمریکا:

انصارالله چالشی فراتر از جنگ یمن برای واشنگتن و تل‌آویو است

مرکز تحقیقات آمریکا با اشاره به نگرانی این کشور و رژیم صهیونیستی از افزایش توانمندی‌های نظامی یمن و پیامدهای آن بر منافع خود در منطقه، از واشنگتن خواست با نیروهای انصارالله مقابله کند.
کد خبر : 572531
انصارالله

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از شبکه خبری المسیره یمن، مرکز تحقیقات آمریکا در گزارشی با عنوان اثرات ارتقای موشک‌ها و پهپادهای نیروهای انصارالله ضمن اشاره به نگرانی این کشور و رژیم صهیونیستی از افزایش توانمندی‌های نظامی یمن و پیامدهای آن بر منافع آنها در منطقه، دولت آمریکا را به مقابله با نیروهای انصارالله به عنوان چالشی فراتر از جنگ در یمن دعوت کرد.


مرکز یادشده در تحلیل خود با استناد به نتایج بررسی صنایع ساخت اسلحه، موشک و پهپاد در یمن و نیز تلاش یمنی‌ها برای توسعه دایره اهداف خود و رسیدن به موفقیت‌هایی چشمگیر که به آنها امکان دستیابی به اهدافی جدید را می‌دهد، تاکید کرد: دیپلمات‌ها و برنامه‌ریزان نظامی آمریکا باید در محاسبات آتی خود پس از جنگ فعلی با این توانمندی‌ها کنار بیایند.


در این مقاله ضمن اشاره به افزایش میانگین عملیات‌های راکتی از سوی یمن، درباره ارتقای توانمندی‌های صنعا و افزایش حملات آن هشدار داده شد: با توجه به تعداد حملاتی که در سال‌های گذشته انجام شده‌اند، یمنی‌ها می‌توانند یک حمله طولانی راکتی و پهپادی را آغاز کنند.


همچنین در مقاله یاد شده آمده است: کنترل نیروهای صنعا بر مأرب به معنای پیروزی واقعی آنها در جنگ یمن است، حتی بدون مأرب نیز پیروزی یا ادامه نبرد می‌تواند حوثی‌ها را به حزب‌الله جنوبی جدیدی در دریای سرخ تبدیل کند.


در این پژوهش از واشنگتن خواسته شد سلسله اقداماتی را برای جلوگیری از گسترش نیروهای صنعا در پیش بگیرد از جمله اینکه آنها را محاصره کرده، کمک‌های خود را به حمایت از مزدوران در مأرب اختصاص داده و سیستم‌های مشترک هشدار سریع را در دریای سرخ راه‌اندازی کند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: انصارالله یمن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته