دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
3 خبر/

رقابت همزمان ۴۲۰۰ دانش‌آموز سمای خراسان رضوی در مرحله اول آزمون ارزشیابی تحصیلی

مرحله اول آزمون هماهنگ و فراگیر ارزشیابی تحصیلی سما سال تحصیلی ۹۵-۹۴، روز گذشته با شرکت ۴۲۰۰ دانش آموز سما به صورت همزمان در ۸ شهرستان استان خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر : 57252

دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، هدف از اجرای این آزمون را ایجاد همگرایی بیشتر بین مدارس سمای استان، افزایش توان بازخوردگیری برنامه‌های آموزشی مدارس، شناخت مدیران و معلمان از جایگاه خود در بین مراکز آموزشی منطقه، کشف نقاط قوت و ضعف مدارس، ارزیابی میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و پاسخگویی به مطالبات به حق اولیای دانش آموزان عنوان کرد.


محمود مدرسی افزود: در این مرحله از آزمون ۴۲۰۰ دانش آموز از ۴۷ مدرسه در پایه‌های چهارم ابتدایی تا دوم دبیرستان با همدیگر به رقابت پرداختند که شامل مدارس عادی سما و مدارس تحت پوشش بسته حمایتی بودند.


وی با بیان اینکه این طرح از سوی دبیرخانه شورای سیاستگذاری استان، از سال ۱۳۹۰ در مدارس سمای استان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در هر سال تحصیلی دو مرحله آزمون برگزار می‌شود که سوالات آن به صورت تستی از سوی معلمان برگزیده استان طرح می‌شود و پس از اجرای آزمون‌ها، دانش آموزان بر‌تر هر پایه در سطح استان مورد قدردانی قرار می‌گیرند.


مقام سوم ناحیه ۶ و سه مقام انفرادی، حاصل تلاش دانش آموزان شناگر دبستان دخترانه سما (۴)


شناگران دبستان سما (۴) موفق شدند مقام سوم تیمی در سطح مدارس ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد و سه مقام انفرادی ناحیه را از آن خود کردند.


در این دوره از مسابقات که در مجموعه ورزشی استخر لاله مشهد برگزار شد، رامیلا نوبخت توانست مقام سوم پروانه و مقام سوم قورباغه را کسب کند و کیمیا معبودی‌نژاد نیز مقام سوم کرال پشت را به دست آورد و در مجموع نیز، ‌تیم شنای دبستان دخترانه سما (۴) مشهد با مربیگری منیره امیر آبادی توانست به مقام سوم دست پیدا کند.


آیلین ابدالی، بهار اخلاقی، ساغر صفار لواسانی، رامیلا نوبخت وند، کیمیا معبودی‌نژاد، عسل قدرتی آزادی، یاسمین نوری، آناهیتا حسن‌زاده فیروزی، ساقی درودی و هلیا ربانی فرهودی اعضای تیم شنا را تشکیل می‌دهند.


کارگاه آموزشی آسانسور و پله برقی در آموزشکده سما مشهد برگزار شد


به مناسبت هفته پژوش و با هدف آشنایی بیشتر مدرسان و دانشجویان رشته‌های برق و مکانیک با موضوع آسانسور و پله برقی، کارگاه آموزشی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشهد برگزار شد.


در این کارگاه یک روزه، که با تلاش گروه برق و بخش پژوهشی آموزشکده و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی برگزار شد، محمدرضا موسوی تقی آبادی و آرش عطاران به عنوان مدرس کارگاه به ارائه مباحث تئوری در رشته آسانسور و پله برقی پرداختند و از جنبه‌های مکانیکال و الکتریکال آن را بررسی کردند و در پایان به همراه دانشجویان از تجهیزات و متعلقات آسانسور نصب شده در آموزشکده بازدید کردند.


رشته آسانسور و پله برقی، جزء رشته‌های نوپایی است که در آموزشکده سما مشهد فعال است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته