دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1400 - 06:04

تأکید مقام اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی بر ادامه عملیات پنهانی در ایران

یک مقام سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای تاکید کرد که در راستای مقابله با تهران، عملیات پنهانی این رژیم در ایران باید ادامه یابد.
کد خبر : 572413
اسرائیل

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ژنرال «آهارون زوی فرکاش» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که اسرائیل باید به عملیات پنهانی در ایران ادامه دهد.


وی که با جروزالم پست صحبت می‌کرد، گفت: «ایران خواستار امتیازهای زیادی است تا در مذاکرات هسته‌ای حضور پیدا کند و تنها اسرائیل است که می‌تواند بر این شرایط تاثیر بگذارد و سوال‌های مختلفی درباره این موضوع وجود دارد».


این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی شرایط کنونی را نسبت به سال 2015 که  برجام حاصل شد بسیار بدتر توصیف کرد و گفت که با وجود آنکه ترامپ در ماه مه 2018 از توافق هسته‌ای خارج شد و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد اما ایران حتی یک میلی‌متر نیز از موضع خود تکان نخورده است.


وی در ادامه گفت: «تهران شروع به تهدید کرده است که اگر شما به توافق برنگردید ما اقداماتی انجام خواهیم داد که از جمله افزایش حجم غنی‌سازی، غنی سازی با درصد بالا، سانتریفیوژهای پیشرفته با شش برابر سرعت. آنها در صورتی که تصمیم بگیرند، اورانیوم کافی برای ساخت دو بمب هسته‌ای را دارند».


فرکاش گفت: «آنها اورانیوم فلزی تولید کردند که نشان دهنده مرحله‌ای بسیار پیشرفته است. آنها بازرسی برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را سخت‌تر کرده اند.»


این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی گفت: «تحت برجام، آنها تا 15 سال حق تولید اورانیوم فلزی را نداشتند. (برجام) توافقی با حفره‌هایی بوده است و من امیدواریم که در آینده این حفره‌ها کوچک‌تر شوند اما همچنان برجام بهتر از هیچگونه توافق با تهران است».


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته