دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 08:47

جعبه سیاه سوخو روسی قابل بازیابی نیست

مقامات روسی پس از بررسی جعبه سیاه جنگنده ساقط‌شده توسط جت های ترکیه اعلام کردند، اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما قابل بازیابی نیست.
کد خبر : 57236

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، ماموران تحقیق روز دوشنبه در مسکو گفتند قادر به بازیابی اطلاعات جعبه سیاه آسیب دیده جنگنده روسی که ماه گذشته توسط ترکیه سرنگون شد، نیستند؛ دادههایی که کرملین امیدوار بود به تایید روایتی که از این حادثه دارد کمک کند.


وزارت دفاع روسیه هفته گذشته به صورت علنی ضبط کننده اتفاقات کابین خلبان این جنگنده را باز کرد به این امید که محتوای آن ادعاهای مسکو مبنی بر عدم ورود جنگنده روس به حریم هوایی ترکیه را تایید کند.


سرگی باینتوف، معاون رئیس بخش امنیت پرواز نیروی هوایی روسیه، گفت: «ثابت شده که بازیابی اطلاعات و خواندن داده‌های پروازی... به دلیل آسیب‌دیدگی داخلی غیر ممکن است.»


باینتوف گفت، 13 عدد از 16 میکروچیپ ریکوردر پرواز از بین رفته است و میکروچیپ‌های باقی مانده نیز آسیب دیده‌اند.


وی افزود: وزارت دفاع روسیه اکنون به موسسات تخصصی علمی مراجعه خواهد کرد به این امید که آنها بتوانند از چیپ‌های آسیب‌دیده به دست بیاورند. باینتوف گفت، این یک فرآیند نامشخص است که احتمالا «زمان زیادی» خواهد برد.


سرنگونی جنگنده بمب افکن سوخو 24 روسی در روز 24 نوامبر توسط جت‌های ترکیه جدی‌ترین رویارویی بین مسکو و یک دولت عضو ناتو در 50 سال گذشته بوده است.


پس از این حمله، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، ترکیه را متهم کرده که «از پشت به روسیه خنجر زده» و دستور داد که مجموعه ای از تحریم‌های اقتصادی تلافی‌جویانه علیه آنکارا به اجرا گذاشته شود.


ترکیه می‌گوید، جنگنده روسی وارد حریم هوایی ترکیه شده بود و به هشدارهای مکرر بی توجهی کرده بود. اما روسیه می‌گوید این هواپیما آسمان سوریه را ترک نکرده و تهدیدی برای ترکیه محسوب نمی‌شده است.


.



انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه روسیه سوخو 24
ارسال نظر
هلدینگ شایسته