دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 11:21

اوباما: بحران اقتصادی رمز جاذبه ترامپ است

باراک اوباما با انتقاد از دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وی را به سوء‌استفاده از نگرانی‌های اقتصادی طبقه متوسط جامعه آمریکا متهم کرد.
کد خبر : 57235

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فاکس نیوز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در یک مصاحبه رادیویی، دونالد ترامپ را به «سوء استفاده» از نگرانی‌های اقتصادی جامعه آمریکا و بهره‌برداری از «ترس» و «استیصال» رای‌دهندگان متهم کرد. این یکی از صریح‌ترین انتقاداتی است که اوباما تا به امروز علیه نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان مطرح کرده است.


اوباما این اظهارات را در مصاحبه با شبکه ان.پی.آر و همزمان با آغاز تعطیلات خود در هاوایی بیان کرد.


اوباما در توصیف رمز جاذبه ترامپ به «فشارهای اقتصادی» ناشی از بحران مالی، تکنولوژی و جهانی شدن و «عدم افزایش» دستمزدها اشاره کرد.


وی گفت: «به خصوص افراد یقه آبی (طبقه متوسط) مشکلات فراوانی در این اقتصاد جدید داشته‌اند، جایی که آنها دیگر همان کارایی‌ای را که وقتی به کارخانه می‌رفتند و به تنهایی قادر به حمایت مالی از خانواده‌شان بودند، ندارند. شما این مسائل را با هم ترکیب می‌کنید و این بدان معناست که قرار است خشم، استیصال و ترس احتمالی به وجود بیاید.»


به گفته رئیس کاخ سفید «برخی از این حرف‌ها موجه هستند، اما در مسیر اشتباه به کار گرفته می‌شوند... من فکر می‌کنم کسی مثل آقای ترامپ در حال سوء استفاده از این مسائل است. این موضوعی است که وی در جریان مبارزات انتخاباتی خود از آن سوء استفاده می‌کند.»


اوباما با این توضیحات ظاهرا اذعان دارد که اقتصاد آمریکا هنوز نتوانسته است خواسته‌های طبقه متوسط را برآورده کند، موضوعی که نامزدهای دیگری انتخابات ریاست‌جمهوری‌ آمریکا نظیر سناتور برنی ساندرز، در حزب دموکرات، نیز به آن اشاره کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته