دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1400 - 12:16
بررسی جوانب هواداری فوتبال 6؛

راز محبوبیت سرخابی در قیاس با تیم‌های میزبان/ ارثیه خانوادگی هواداری استقلال و پرسپولیس

استقلال و پرسپولیس در بسیاری شهرهایی که مهمان هستند حمایت بیشتری نسبت به تیم‌های میزبان دارند.
کد خبر : 572245
هواداران استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بحث هواداری در فوتبال ایران با تمام دنیا متفاوت است و تصمیم داریم تا در 6 گزارش تا حدودی به جوانب مختلف هواداری اشاره کنیم که موارد اول(اینجا)، دوم(اینجا)، سوم (اینجا)، چهارم (اینجا) و پنجم(اینجا) منتشر شدند و در پایان گزارش ششم را خواهید خواند.


تربیت هواداران از کودکی کار بسیار دشواری است چون آنها با فرهنگی رشد می‌کنند که از لحاظ تجربی آن را لمس کرده‌اند و آموزش‌ها به صورت تئوری جوابگو نیست. وقتی تیم‌های پرسپولیس و استقلال به دلیل موفقیت‌های گسترده‌شان بیشترین هواداران را در فوتبال ایران به خود اختصاص داده‌اند، نمی‌توان در شهرهای مختلف به سادگی کاری انجام داد که علاقه‌مندان به فوتبال حامی تیمی شوند که چند سال از حیاتش می‌گذرد و نمی‌تواند در کورس قهرمانی حضور داشته باشد.


تیم‌هایی چون تراکتور، سپاهان و فولاد خوزستان اگر هواداران زیادی دارند به دلیل این است که هر فصل یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می‌روند. البته که تیم‌هایی چون صنعت نفت آبادان، ملوان بندر انزلی، نساجی مازندران، سپیدرود رشت و ... به خاطر قدمتشان از هواداران خاصی برخوردار هستند ولی بدون تردید اگر تیمی می‌خواهد هوادار داشته باشد باید دورنمایی بالغ بر 15 سال در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران داشته باشد تا از بین مردمان شهر و استانش هواداران مخصوص به خود را پیدا کند و آنها را در همه حال حامی و پشتیبان ببیند تا به پشتوانه طرفدارانش حرفی برای گفتن داشته باشد.


نحوه طرفداری از تیم‌های استقلال و پرسپولیس اتفاقی بدیهی در فوتبال ایران است چون این تیم‌ها به واسطه قدمت و سابقه‌ای که دارند در میلان تمامی علاقه‌مندان به فوتبال در کشور نفوذ کرده‌اند و در بیشتر شهرها اکثریت هواداران را در مصاف با تیم‌های میزبان حامی خود می‌بینند. سرخابی‌ها هر ساله نیز مدعی قهرمانی هستند و حمایت مالی هم از این تیم‌ها وجود دارد. بنابراین نباید انتظار داشت که کودکان به محض آنکه متوجه می‌شوند ورزش فوتبال چیست، طرفدار آبی یا قرمز نشوند، چون آنها یا در خانواده‌ای استقلالی و یا پرسپولیسی بزرگ می‌شوند و به صورت موروثی حامی یکی از این دو تیم می‌شوند و ناخواسته به دلیل علاقه به خانواده‌شان طرفدار استقلال و پرسپولیس می‌شوند. اگر هم در خانواده‌ای غیرفوتبالی متولد شوند و عاشق فوتبال شوند تیم محبوبشان را از میان دوستان نزدیک خود انتخاب می‌کنند. تنها در شهرهای تبریز، اصفهان، آبادان، رشت، انزلی و دو، سه شهر دیگر است که در خانواده‌ها طرفدار تیم‌های شهرشان خلق و بزرگ می‌شوند.


فراموش نکنیم نفوذ استقلال و پرسپولیس آن‌قدر زیاد است که در میان هنرمندان سینما، تلویزیون و موسیقی حمایت از یکی از رنگ‌های آبی یا قرمز باعث می‌شود تا آن هنرمند محبوبیت بیشتری نزد هوادارانش داشته باشد و به همین خاطر بسیاری از هنرمندان از این آپشن به بهترین شکل بهره می‌برند تا بتوانند بیشتر نزد هوادارانشان محبوبیت داشته باشند. 


انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته