دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1393 - 12:42
ادامه رایزنی‌های هسته‌ای؛

سفر قریب‌الوقوع کری به سوئیس و دیدار با ظریف و لاوروف

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که وزیر امورخارجه آمریکا هفته آینده با مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در شهر «مونترو» سوئیس دیدار و گفت‌وگو می‌‌کند.
کد خبر : 5721

به‌ گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «رویترز»، «جن ساکی» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا روز دوشنبه علاوه بر دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران، دیداری با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در ژنو خواهد داشت که موضوع آن تحولات اوکراین و سوریه است.


براساس این گزارش، «ساکی» افزود: وزیر امورخارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست سالانه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد، پس از آن قرار است وی با ملک «سلمان» پادشاه عربستان دیدار کند. وی پس از این ملاقات‌ها قرار است به لندن برود و با وزرای امورخارجه کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس دیدار کند.


این در حالی است که ظریف گفته بود که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو برگزار خواهد شد.


مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکایی از روز جمعه تا دوشنبه هفته گذشته، چهار روز مذاکرات فشرده را پشت سر گذاشتند که برای نخستین‌بار وزیر انرژی آمریکا و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در کنار وزرای امورخارجه دو کشور به گفت‌وگو با یکدیگر پرداختند.


براساس مهلتی که دو طرف برای خود تعیین کرده‌اند، گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 باید تا روز ۳۱ مارس به توافق سیاسی منجر شود و دو طرف تا اواخر ماه ژوئن فرصت خواهند داشت تا زمینه تفاهمی نهایی و جامع را فراهم کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته