دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه

دومین نشست هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد مشهد و طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در سبک زندگی اسلامی با حضور نمایندگانی از حوزه علمیه خراسان رضوی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، صبح امروز در این دانشگاه برگزار گردید .
کد خبر : 57191

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر حسین پیمانی زاده معاون دانشجویی فرهنگی واحد مشهد در این مراسم ضمن خیر مقدم، خواستار همکاری و تعامل بیشتر حوزه علمیه با دانشگاه شد و گفت: خوشبختانه در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد برای هر بخش پیوست فرهنگی تعریف شده است.


وی با بیان اینکه علمی که کاربردی و نافع نباشد به درد جامعه نمی خورد ، اظهار امیدواری کرد این خلاء توسط وحدت حوزه و دانشگاه مرتفع شود.


وی اخلاقیات را نیاز امروز جامعه دانست و گفت : این امر بایستی مورد توجه کلیه نهادهای آموزشی بوی‍‍‍‍‍ژه حوزه و دانشگاه قرار گیرد و با ارتباط این دو حوزه به مسائل اخلاقی و مسائل فکری بیشتر پرداخته شود.


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهدوی معاون فرهنگی و تبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی ، وحدت حوزه و دانشگاه را یک اصل ضروری برشمرد و گفت : طبق فرمایش مقام معظم رهبری، عزیزترین دستاورد انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه است که بایستی توان این دو حوزه در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی با استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهی و حوزوی صورت پذیرد .


وی هدف نهایی این وحدت را تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و اظهار داشت : تحقق این امر مستلزم ایجاد دبیرخانه ای برای برنامه ریزی و همکاری بیشتر حوزه و دانشگاه است .


حجت الاسلام سلطانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هم با بیان اینکه دانشگاه از حضور حوزویان در محیط دانشگاه استقبال می کند افزود : هم اکنون بیش از 40 نفر از اساتید گروه معارف از اساتید حوزه هستند که با دانشگاه همکاری می کنند .


وی با بیان اینکه در مناسبت های مختلف از حضور اساتید حوزوی در دانشگاه استفاده می کنیم ، خواستار همکاری و تعامل بیشتر اساتید تاثیر گذار دینی حوزه در دانشگاه شد .


در این نشست که با حضور بیش از 50 نفر از حوزویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در سبک زندگی اسلامی در مجموعه فرهنگی دانشگاه برگزار شد ، هر یک از طلاب و اساتید به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و در این رابطه پیشهاداتی ارائه نمودند .



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته