دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1400 - 14:08
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

آخرین آمار مبتلایان کرونا تا روز سه‌شنبه دهم فروردین ماه/ رکورد ۵ ماهه مبتلایان جدید شکسته شد+ جزئیات

رکورد ۵ ماهه مبتلایان جدید کرونا شکسته شدسخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز دهم فروردین ماه ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۵۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند.
کد خبر : 571800
سیما سادات لاری

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا، سیما سادات لاری ظهر امروز در ارتباط با وضعیت ابتلای کرونا در کشور اظهار کرد: از دیروز تا امروز دهم فروردین ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی و بستری شدند.


وی با بیان این‌که مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر رسید، افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.


سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که خوشبختانه تاکنون یک میلیون و  ۶۰۸ هزار و ۸۰۷ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: ۳ هزار و ۹۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


لاری گفت: تاکنون ۱۲ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۳۹۷ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.


لاری درباره وضعیت استان‌های کشور نیز عنوان کرد:در حال حاضر ۲۵ شهرستان قرمز و ۵۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است ؛ همچنین ۲۷۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


انتهای پیام/۴۰۷۶/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته