دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرپرست واحد شادگان: تبدیل علم به ثروت فعالیت‌های پژوهشی را نمایان می‌کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان، کشف و آموختن علم را مهم برشمرد و اظهار کرد: مهم‌تر از آن تبدیل علم به ثروت است که در این صورت نتایج کارهای پژوهشی نمایان می‌شود و موجب تحقق اهداف مورد نظر می‌شود.
کد خبر : 57180

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عبداکریم البوغبیش در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار شد، به بیان نکاتی در مورد اهمیت پژوهش و دانش اندوزی پرداخت.


وی ادامه داد: حوزه پژوهش واحد آمادگی حمایت کامل از پژوهشگران را در هر زمینه‌ای دارد و حتی در صورت تصویب طرح، آمادگی مشارکت در اجرایی کردن طرح را خواهد داشت.


البوغبیش با بیان اینکه دید مدرک گرایی و صرفا اخذ مدرک را دید نادرستی توصیف کرد و بر استفاده از آموخته‌های تحصیلات عالی در راستای پژوهش و نوآوری را لازم دانست.


در ادامه مراسم استاد رضا کنعانی‌زاده به بیان ریشه‌ها روان‌شناختی و جامعه‌شناختی عوامل اعتیاد به مواد مخدر پرداخت و اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر در برهه کنونی متاسفانه محدوده سنی خاصی ندارد و بر توجه جدی مسئولین و خانواده برای مقابله و پیشگیری در مقابل این معظل جدی تاکید کرد.


این استاد دانشگاه تاکید کرد: یکی از عوامل مهم گرایش به اعتیاد، احساس کمبود روانی و عاطفی فرد است که باید والدین با توجه و پیگیری دقیق مانع ایجاد چنین کمبودهای شوند.


در ادامه، سخنران دوم، دکتر علی خلفی، به بیان مسئله ازدواج پرداخت و اظهار کرد: برای ایجاد شرایط برای ازداوج موفق لازم است چند نکته را در نظر بگیریم: اول اینکه رابطه‌ها قبل از ازداوج و به اصطلاح دوره نامزدی با نظارت والدین همراه باشد تا از مسیر سالم آن منحرف نشود. دوم اینکه ملاک‌های انتخاب را به طور درست و دقیق تعیین کنیم و از حساسیت و وسواس بیش از حد و بی‌مورد خودداری کنیم. سوم اینکه پس از ازدواج وفاداری و پایبندی کامل به همسر و فرزندان خود را از دست ندهیم زیرا یکی از عومل مهم طلاق احساس کمبود و عدم توجه از طرف همسر است.


در پایان مراسم دکتر سید فواد ابراهیمی رئیس اداره پژوهش و فناوری از تمامی شرکت کنندگان در مراسم تشکر کرد و با معرفی دکتر سیدجمال ابراهیمی به عنوان پژوهشگر بر‌تر واحد شادگان از وی با اهدای لوح، قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته