دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1394 - 15:46
در دیدار فرهادی و رئیس شورای آموزش عالی ترکیه مطرح شد

گسترش همکا‌ری‌های دانشگاهی ایران و ترکیه/ تشکیل کمیته اجرایی مشترک ایران و ترکیه برای همکاری‌های علمی

در دیدار رئیس شورای آموزش عالی جمهوری ترکیه و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران درباره گسترش همکاری‌های علمی دانشگاهی تبادل نظر و تشکیل یک کمیته اجرایی مشترک تفاهم شد.
کد خبر : 57174

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در این دیدار با اشاره به اینکه سطح علمی و رتبه دو کشور ایران و ترکیه در سطح بالا و نزدیک به یکدیگر است؛ امکان ایجاد همکاری‌های موثر و بیشتر علمی را فراهم دانست.


او افزود: «تبادل استاد و دانشجو، تأسیس مراکز آموزش عالی مشترک، اجرای طرح‌های تحقیقی مشترک و تاسیس پارک علم و فناوری و شرکت دانش‌بنیان مشترک می‌تواند در قالب همکاری‌های علمی طرفین انجام شود. و علاوه بر آن، دانشگاه‌های دو طرف می‌توانند به صورت دو جانبه یا چند جانبه با یکدیگر همکاری کنند.»


وزیر علوم با اشاره به قدمت روابط سیاسی و فرهنگی ایران و ترکیه گفت: «افزایش روابط دانشگاهی دو کشور ضرورت دارد و در بخش دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیاز بیشتری به این همکاری‌ها احساس می‌شود.»


دکتر یکتا ساراج رئیس شورای آموزش عالی جمهوری ترکیه نیز در این نشست گفت: «ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر هستند که در همه زمینه‌ها همکاری دارند و حتی در زمینه آموزش عالی نیز در گذشته تفاهم نامه‌های مشترکی بین دو کشور منعقد شده و همکاری‌های دانشگاهی نیز برقرار بوده است که باید تقویت شود.»


او با اشاره به رشد جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علمی دنیا، نسبت به پیشرفت‌های علمی ایران ابراز خرسندی کرد و گفت در هر دو کشور دانشگاه‌هایی مطرح و برجسته‌ای وجود دارد که همکاری مشترک می‌تواند به رشد علمی دو کشور کمک کند.


در ادامه این دیدار روسای دانشگاه‌های برتر ترکیه و ایران گزارشی از وضعیت دانشگاه خود ارائه داده و درباره زمینه‌های همکاری مشترک تبادل نظر کردند.


لازم به ذکر است معاون آموزشی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و قائم مقام وزیر و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در این دیدار حضور داشتند و پیشنهادهای خود را برای افزایش همکاری‌های علمی دو جانبه بیان کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته