دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد دادگان:

فدراسیون فوتبال را افراد دیگری هدایت می‌کنند/ منشأ فساد در فوتبال، فدراسیون است/ شرایط بازگشتم فراهم نیست

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال را افراد دیگری هدایت می‌کنند و تصمیمات در داخل فدراسیون گرفته نمی‌شود.
کد خبر : 57170

محمد دادگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص تصمیمش برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: «چند ماه پیش اعلام کردم که اگر شرایط مناسب باشد برای انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد می‌شوم اما هم اکنون با شرایط فعلی و تصمیمات نادرستی که در فوتبال ایران گرفته می شود شرایط را برای بازگشت به فوتبال مناسب نمی‌بینم.»


وی افزود: «متاسفانه حضور کم خردها برای فوتبال مشکلات زیادی به وجود آورده است. افراد کم خرد‌ باعث شدند تیم های فوتبال در بیرون از باشگاه ها بسته شود. زمانی که مدیر یک باشگاه بازیکنانش را از طریق دلال ها می گیرد یا اینکه بازیکنان از طریق رسانه ها بیش از اندازه بزرگ می شوند دیگر چه توقعی می توان داشت. همه این مسائل نابه‌سامانی را روز به روز در فوتبال ایران افزایش می‌دهد.»


تیم امید باید به المپیک صعود کند


رییس سابق فدراسیون فوتبال در مورد صعود تیم ملی امید به المپیک اظهار کرد: «اگر این بار هم تیم ملی امید به المپیک صعود نکند باید در مورد این تیم یک کارشناسی دقیق انجام شود. هم اکنون تیم ملی امید 10 ماه است که در اردو به سر می برد و بازی‌های تدارکاتی‌اش حتی از تیم ملی هم بیشتر است و همه امکانات را در اختیارشان قرار دادند. بیشتر بازیکنان تیم ملی امید از بزرگسالان است و فکر می‌کنم همه این موارد باعث می‌شود که به تیم امید امیدوارتر شویم.»


دادکان با انتقاد از اینکه چرا همیشه فساد و بی اخلاقی در ورزش مطرح می شود گفت: «متاسفانه بحث فساد و بی اخلاقی را تنها در ورزش مطرح می‌کنند در حالی که باید بگوییم فساد و بی اخلاقی در کل جامعه وجود دارد و تنها مختص به ورزش نیست. همه باید تلاش کنیم که مسائل فرهنگی در جامعه فراگیر شود. آیا اخلاق در جاهای دیگر هست؟ آیا فساد در جامعه وجود ندارد؟ اگر فساد مالی در کل جامعه از بین برود به طور حتم از ورزش هم محو خواهد شد.»


ناظری کی‌روش در قطر باید به دور از تنش باشد


وی در خصوص ناظر بودن کی روش در مسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا و انتخابی المپیک در قطر گفت: «به نظر من هر کاری که در جهت کمک به تیم ملی امید باشد مفید خواهد بود. اگر ناظری کی روش در قطر کمک به تیم ملی است چرا از این فرصت استفاده نکنند اما باید به دور از تنش باشد.کی روش یک مربی با تفکرات حرفه ای است و قطعا دانش و اطلاعاتش از دیگر مربیان ما بیشتر است.»


وی همچنین در مورد عملکرد کفاشیان عنوان کرد: «من نمی‌توانم در مورد عملکرد کفاشیان صحبت کنم چون در گذشته خودم عهده دار این پست بودم بنابراین تنها کسانی که می توانند عملکرد او را در این مدت ارزیابی کنند مردم هستند.»


در فوتبال 400 میلیارد هزینه می شود اما خروجی ندارد


دادکان در خصوص مسائل مالی که اخلاق را در ورزش تحت شعاع قرارداده است عنوان کرد:«متاسفانه مسائل مالی جنبه های اخلاقی را ضعیف کرده است. در 8سال گذشته پول بدون هیچ برنامه ای در ورزش کشور سرازیر شد که همین عامل اصلی افزایش بی اخلاقی ها بود. متاسفانه توقعات بالا رفته و حالا دولت باید تاوان آن تصمیم اشتباه را بدهد. در فوتبالی که 400 میلیارد هزینه آن می‌شود و خروجی ندارد، مشکلات باعث عدم نتیجه‌گیری می‌شود. چندی پیش تاج اعلام کرده است که 160 میلیارد هزینه لیگ برتر است اما ما لیگ دسته یک و دسته دو هم داریم که مجموع هزینه آنها بیشتر خواهد شد. متاسفانه بدون ترس در فوتبال پول ریخته شد و از طرفی دیگر بی‌انضباطی مسئولان سابق وزارت ورزش باعث شد جنبه‌های مادی فوتبال بیشتر از جنبه‌های معنوی باشد.»


منشأ فساد، فدراسیون فوتبال است


دادکان در خصوص به تاخیر افتادن برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: «من نمی‌دانم تصمیمات کفاشیان بر چه اساسی است اما همه باید بپذیرند که فوتبال ایران ضعیف شده است به طوری که کفاشیان در یک برنامه تلویزیونی صریحا به من گفت اگر فوتبال را رها کنم وضعیت بدتر از این می شود و علتش هم این است که افراد بیرونی به فدراسیون تحمیل می شوند. فوتبالی که رئیسش را یکی انتخاب می‌کند، نایب‌رئیسش را فرد دیگری و دبیرش را شخص دیگری، نمی‌تواند موفق باشد. متاسفانه تصمیمات در داخل فدراسیون گرفته نمی‌شود.»


رییس سابق فدراسیون فوتبال در پایان با اشاره به ورود دستگاه های نظارتی به دفتر کفاشیان گفت: «قطعا منشأ فساد در فوتبال فدراسیون است. مگر می‌شود که در یک سازمانی فساد مالی صورت گرفته باشد اما مسئولان از آن بی‌اطلاع باشند. متاسفانه در فوتبال ما دلالان حرف اول را می زنند و اگر با آنها برخورد نشوند باز هم فساد ادامه خواهد داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته