دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1393 - 12:41

سفر فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به دمشق

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه قرار است امروز جمعه با هدف بررسی پیشنهاد آتش‌بس در حلب به دمشق سفر کند.
کد خبر : 5717

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز جمعه به دمشق سفر می‌کند تا درباره پیشنهاد اعلام آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در حلب، با مقام‌های سوری گفت‌وگو کند.


براساس این گزارش، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هفته گذشته اعلام کرده بود که مقام‌های سوری با پیشنهادش برای متوقف کردن حملات هوایی به حلب موافقت کردند.


«دی‌میستورا» گفت: مقام‌های سوریه آماده‌اند که حملات هوایی به مواضع مخالفان در حلب را به مدت شش هفته متوقف کنند تا در این منطقه آتش‌بس برقرار شود.


در همین راستا، منابع آگاه در سازمان ملل گفتند که قرار است «دی‌میستورا» فردا (شنبه) پیشنهادش را با وزیر امورخارجه سوریه مطرح کند.
از سوی دیگر «خالد خوجه» یکی از رهبران ائتلاف ملی مخالفان سوریه روز چهارشنبه پس از ملاقات با «دی‌میستورا» تاکید کرد که متوقف کردن حملات باید براساس توافقات کنفرانس ژنو صورت بگیرد و هر تلاش منطقه‌ای یا بین‌المللی که بر مفاد آن کنفرانس استوار نباشد، پایدار نخواهد ماند.
پیشتر «دی‌میستورا» از دمشق خواسته بود تا زمینه را برای حضور هیئتی از سازمان ملل متحد در منطقه فراهم کند تا وی منطقه‌ای را برای اجرای آزمایشی آتش‌بس در حلب تعیین کند.
«استفان دی‌میستورا» در تاریخ 30 اکتبر، طرحی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد که براساس آن، ابتدا برای رساندن کمک‌های انسانی به مردم محاصره شده در حلب آتش‌بس اعلام و سپس زمینه برای گفت‌وگو فراهم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته