دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1400 - 14:53

ده‌ها مشاور وزارت امنیت داخلی آمریکا اخراج شدند

وزیر امنیت داخلی آمریکا ده‌ها عضو شورای مشورتی این وزارت‌خانه را به صورت گروهی اخراج کرد.
کد خبر : 571590
الخاندرو مایورکاس

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از نشریه پولتیکو، الخاندرو مایورکاس  در نامه‌ای به شورای مشورتی وزارت امنیت داخلی آمریکا برکناری ۳۲ عضو آن را که از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بودند، اعلام کرد.


در این نامه با بیان تشکیل مجدد این شورا با اعضای جدید در هفته‌های آتی،‌ علت اخراج اعضای فعلی را تلاش برای ایجاد مدل جدیدی برای آن توصیف کرده است.


جیمز کارافانو، کارشناس سیاست خارجی در اندیشکده بنیاد هریتیج و عضو سابق این شورا، اخراج دسته‌جمعی مشاوران وزیر را ناامیدکننده توصیف کرد. در حال حاضر سیاست‌های مهاجرتی دولت جو بایدن که از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اجرا می‌شوند، به یکی از اصلی‌ترین محورهای انتقاد از وی تبدیل شده‌اند.


تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش ممانعت از ورود پناه‌جویان از مرزهای جنوبی و تغییر سیاست‌های مهاجرتی دولت قبلی، موجب به راه افتادن سیل ورود مهاجران شده و بحرانی گسترده را به دنبال داشته است.


تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه روز جمعه تصاویر تکان‌دهنده‌ای از مهاجران و کودکانی که در مراکز پر ازدحام مرزی به سر می‌برند، منتشر کردند و بایدن را به دلیل آنچه بحران مرزی خودساخته وی خواندند، مورد انتقاد شدید قرار دادند.


انتهای پیام/4033/

انتهای پیام/

برچسب ها: اخراج جو بایدن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته