دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1400 - 11:53

اسکوچیچ به دنبال رسیدن به ترکیب ایده‌آل/ زمان نیمکت‌نشینی کاپیتان فرا رسید

دراگان اسکوچیچ به دنبال این است تا هر چه زودتر به ترکیب ایده‌آل تیمش برای بازیهای مقدماتی جام جهانی برسد.
کد خبر : 571424
تیم ملی فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال کشورمان برای کسب آمادگی بهتر برای حضور در بازی‌های دور برگشت مقدماتی جام‌ جهانی روز ۱۰ فروردین ماه باید به مصاف تیم ملی سوریه برود. حریفی که در مقطع فعلی و به خاطر نزدیک بودن نوع فوتبالش به تیم‌های عراق و بحرین می‌تواند از هر لحاظ برای تیم ملی مناسب باشد.


بدون شک وقتش رسیده که اسکوچیچ به ترکیب مدنظرش برای بازی‌های پیش‌رو رسیده باشد و دیدار با سوریه فرصت مناسبی است تا وی ترکیب ایده‌آل خود را شناسایی کند.


بازگشت بیرانوند به ترکیب تیم ملی


بهترین خبر برای اسکوچیچ می‌تواند بازگشت علیرضا بیرانوند آماده به ترکیب ثابت تیم ملی باشد. بدون شک تجربه ملی بالای این دروازه‌بان تا حد زیادی به کار او در بازی‌های پیش‌ رو خواهد آمد. اگرچه پیام نیازمند، حامد لک و حتی امیر عابدزاده و رشید مظاهری هم در دوران اوج خود به سر برده و همچنان رقبای سرسختی برای علی بیرو به حساب می‌آیند.


زوج موفق و امتحان پس‌داده


در پست مدافع میانی اسکوچیچ نشان داده به زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان علاقه‌مند است. زوجی که نقش مهمی در فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در فصل اخیر داشت. اگرچه مجید حسینی هم یک مهره ایده‌آل برای این پست است اما هماهنگی شجاع و کنعانی به مراتب بیشتر از بقیه نفرات است.


مشکل اصلی در سمت راست خط دفاع


اسکوچیچ در سمت چپ خط دفاع با بودن میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی نباید دغدغه‌ای داشته باشد. بدون شک محمدی برای این پست از هر نظر مهره ایده‌آل‌تری است و به خاطر نیروی بالای جوانی خیلی بهتر از رقیب خود می‌تواند در کارهای تهاجمی شرکت کند. اما در سمت راست خط دفاع با بودن نفراتی چون سلمانی، تیکدری و جلالی در اردوی تیم ملی واقعا باید نگران این پست بود. نه تیکدری و نه جلالی حضورشان در جمع ملی‌پوشان قابل درک نیست مگر اینکه این موضوع را به مدیر برنامه‌های مشترک آنها و اسکوچیچ ربط داد.


سلمانی یکی از جوانان مستعد فوتبال کشورمان به حساب می‌آید اما تجربه ملی ندارد که در این مقطع حساس بشود روی او حساب کرد. از این‌رو احتمال اینکه مجید حسینی و حتی سیامک نعمتی در سمت راست خط دفاع تیم ملی به کار گرفته شوند زیاد است.


ترکیب مناسب خط هافبک


اسکوچیچ اگر بخواهد با دو هافبک دفاعی بازی کند بدون شک  امید ابراهیمی و احمد نوراللهی مهره‌های ایده‌آل او برای این پست هستند. البته اگر قرار نباشد حاج‌صفی به هر شکلی در ترکیب باشد. این را هم باید مدنظر داشت که وقت بازنشستگی ملی ابراهیمی و حاج صفی نزدیک است و اسکوچیچ باید به دنبال مهرهای جوانترین مثل ریگی، سرلک و نورافکن برای پست هافبک دفاعی باشد.


در سمت چپ خط هافبک هم وحید امیری  و در سمت راست علی قلی‌زاده به احتمال خیلی زیاد مهره‌های مدنظر دراگان باشند. اگرچه حاج‌صفی و نعمتی هم در این دو پست شانس بازی دارند.


زوج محبوب و آماده


اما در خط حمله نمی‌توان به زوج ایده‌آل و آماده سردار آزمون و مهدی طارمی بی‌توجه بود. دو مهاجمی که فصل خیلی خوبی را در فوتبال اروپا سپری کردند و امید اول اهالی فوتبال برای صعود تیم ملی به جام جهانی به حساب می‌آیند. اگرچه مهدی قائدی، کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد و حتی سامان قدوس هم مهرهای قابل اتکایی در خط حمله تیم ملی به شمار می‌روند.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته